• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

جوابیه امور آب و فاضلاب انار در خصوص قطع آب پارک مسافر

  • 11 مرداد 1395 - 16:42
جوابیه امور آب و فاضلاب انار در خصوص قطع آب پارک مسافر

به دنبال انتشار نامه یک شهروند در انتقاد از قطع آب پارک مسافر انار،  یعقوبی سرپرست امور آب و فاضلاب انار جوابیه‌ای ارسال کرده که به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با سلام و احترام محضر مردم شریف و گرانقدر شهرستان انار

احتراما در پاسخ به خبر منتشر شده در آن سایت خبری در خصوص جمع آوری انشعاب آب پارک مسافر لازم است توضیحی مختصر در این خصوص خدمت ملت فهیم شهرستان انار ارائه گردد.

پارک مسافر که در ورودی شهرستان انار از سمت شهربابک با همکاری خیرین گرانقدر احداث گردیده دارای دو فقره انشعاب آب بوده که متاسفانه هر دو انشعاب غیر مجاز، بدون هماهنگی و به صورت شبانه نصب گردیده است.

همانگونه که مستحضرید در ماده ۶۶۰  قانون مجازات اسلامی عنوان شده است: «هرکس بدون پرداخت انشعاب و اخذ انشعاب آب و برق و گاز و تلفن مبادرت به استفاده غیرمجاز از آب و برق و تلفن و گاز نماید علاوه بر جبران خسارات وارده به تحمل تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.».

امور آب و فاضلاب شهرستان انار بر طبق قانون و وظیفه ذاتی خود امکان جمع آوری هر دو انشعاب آب مذکور را داشته است ولی در جهت رفاه حال مسافرین و همشهریان گرانقدر و با توجه به نیت خیرخواهانه احداث‌کنندگان این پارک، انشعاب آب مربوط به سرویس‌های بهداشتی و حمام و مسجد همچنان برقرار است و صرفا انشعاب آب مربوط به مغازه‌ها و آژانس واقع شده در محل مذکور جمع آوری گردیده است که طبیعتاٌ این مکانها جنبه تجاری دارند و از لحاظ قانونی و شرعی استفاده از این آب برای ایشان خالی از اشکال نیست.

متاسفانه امروزه با شرایط بحران شدید آب مواجه هستیم و با برگزاری همایشهای متعدد و مطالعات گوناگون در جهت گذر از این بحران همچنان این مشکل به صورت یک بحران جدی در نظر گرفته نمی‌شود و مبحث صرفه جویی در مصرف آب به عنوان یک اولویت اساسی مد نظر قرار داده نمی شود.

امید است در سالی که توسط رهبر گرانقدر انقلاب به سال«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده بحران آب به صورت جدی تر در بین عموم مورد توجه قرار گرفته و از مصرف بی رویه و غیر قانونی از منابع آب شرب که حق همه  مردم می باشد خودداری شود.

                                                                                              با تشکر

                                                                    یعقوبی-سرپرست امور آب و فاضلاب انار

ثبت دیدگاه