• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

توضیحات دکتر گنجی در خصوص انتقادات از نحوه نوبت‌دهی در کلینیک امین انار

  • 18 تیر 1395 - 20:49
توضیحات دکتر گنجی در خصوص انتقادات از نحوه نوبت‌دهی در کلینیک امین انار

برخی از شهروندان از سیستم نوبت‌دهی پزشکان متخصص در کلینیک امین انار از جمله نوبت‌دهی دکتر حکیمه گنجی، متخصص زنان و زایمان انتقاد دارند.

یکی از این شهروندان در این زمینه گفت: «نوبت‌دهی فقط حضوری انجام می‌شود. خیلی‌ها از راه دور می‌آیند و باید تا ساعت هشت صبح پشت درهای بسته کلینیک بنشینند. وقتی هم کلینیک باز می‌شود دکتر گنجی فقط ۲۰ نفر را ویزیت می‌کند. آیا درست است تعداد زیادی که از راه‌های دور و نزدیک می‌آیند و بعضی هم حامله هستند یا حتی اورژانسی هستند و از صبح زود تا هشت بنشینند و ویزیت نشوند و برگردند؟»

وی افزود: «چرا تلفنی نوبت نمی‌دهند که لااقل مردم پشت در معطل نشوند یا طوری تنظیم نمی‌کنند که تعداد زیادتری بیمار ویزیت شوند. حتی بیمارانی هستند که دفترچه‌هایشان را در نوبت گذاشته‌اند و رفته‌اند اما وقتی برگشته‌اند، منشی قبول نکرده و گفته که قبول نیست فقط به کسی نوبت می‌دهد که خودش شخصا حضور داشته باشد.»

پاسخ دکتر گنجی به انتقادات

دکتر گنجی، رئیس بیمارستان انار و متخصص زنان و زایمان در این زمینه گفت: «ما در زمینه نوبت‌دهی روش‌های مختلف را امتحان کردیم. یک مدت فقط نوبت تلفنی می‌دادیم مثلا ۲۰ نفر اسم می‌نوشتند اما فقط هشت نفر می‌آمدند. زنگ می‌زدیم که چرا نیامده‌اید، نیمی از آن‌ها که جواب تلفن جواب را نمی‌دادند، بقیه هم یا می‌گفتند مهمان داریم یا فرزندمان بیمار است یا کاری پیش آمده است. در صورتی که همین افراد اگر یزد نوبت داشته باشند اگر مهمانی هم باشد، کنسل می‌کنند یا اگر فرزندشان بیمار باشد نزد مادرشان می‌سپرند و به یزد مراجعه می‌کنند. اگر نصف روز هم در یزد علیرغم نوبت قبلی در صف نوبت بشینند اعتراضی ندارند ولی اینجا را می‌‌گویند انار است، امروز نشد، یک روز دیگر می‌رویم.»

وی افزود: «ما برای مدتی، از قبل به بیماران باردار نوبت می‌دادیم و هر روز حدود ۱۵ تا ۲۰ نوبت از قبل داشتیم که ۲۰ نفر هم به روز نوبت می‌دادیم که جمعا حدود ۴۰ نفر می‌شدند اما مردم باز هم از تعداد کم نوبت روزانه شاکی بودند. به همین دلیل از اول ماه تصمیم گرفتیم که نوبت از قبل ندهیم و فقط به روز نوبت بدهیم که در حال حاضر چون هنوز تعدادی نوبت از قبل داریم تا کم کم نوبت‌های قبلی تمام شود فعلا ۲۰ تا روزانه نوبت می‌دهیم و انشاءالله تا آخر ماه نوبت قبلی‌ها به پایان می‌رسد و نوبت روزانه به ۴۰ نفر افزایش پیدا می‌کند..»

دکتر گنجی ادامه داد: «من همیشه به جز روزهایی که عمل داشته باشم یا جلسه ضروری پیش بیاید، حدود ۴۰ و گاهی ۵۰ بیمار را ویزیت می‌کنم و از حدود ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا پنج عصر در کلینیک هستم و از صبح تا قبل از این ساعت نیز درگیر مسائل بیمارستان هستم و واقعا بیشتر از این توان ندارم و انصاف نیست.»

وی افزود: «در ضمن من تمام موارد واقعا اورژانسی زنان را در هر ساعتی که به کلینیک مراجعه کنند بلا استثنا ویزیت می‌کنم.»

سیستم نوبت‌دهی اینترنتی می‌شود

دکتر گنجی در پایان گفت: «قرار است که نوبت‌دهی در کلینیک، اینترنتی شود تا بیمار پول پرداخت کند و به او به صورت آنلاین نوبت داده شود و سپس در موعد مقرر مراجعه کند. با این سیستم انشاءالله مشکلات حل خواهد شد.»

ثبت دیدگاه