• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

جوابیه نیروی انتظامی کرمان به خبر «انتقاد مردم از دو مامور پلیس راهنمایی و رانندگی انار»

  • 04 بهمن 1394 - 5:56
جوابیه نیروی انتظامی کرمان به خبر «انتقاد مردم از دو مامور پلیس راهنمایی و رانندگی انار»

در پی انتشار خبری در انارپرس با موضوع «انتقاد مردم از دو مامور پلیس راهنمایی و رانندگی انار»، سرهنگ علیرضا پریور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در جوابیه‌ای اعلام کرد: «دفتر نظارت همگانی پلیس با شماره ۱۹۷ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نظرات، شکایات، انتقادات و تقدیر مردم از عملکرد ماموران انتظامی است.»

در ماه‌های اخیر نحوه برخورد دو مامور پلیس راهنمایی و رانندگی انار با انتقاد و گلایه تعدادی از مردم روبرو شده بود.

متن کامل جوابیه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان به شرح زیر است:

از: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان

به: مدیرمسئول محترم سایت انارپرس

موضوع: جوابیه

سلام‌علیکم

با احترام در پاسخ به مطلب درج شده در آن سایت با موضوع «انتقاد مردم از دو مامور پلیس راهنمایی و رانندگی انار» به اطلاع می‌رساند بدون شک جامعه ما نیازمند نظم و انضباط است؛ اگر چه ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که جامعه کاملا بدون نقصی داشته باشیم اما برای اینکه انضباط اجتماعی به حداکثر ممکن برسد، ساز و کارهایی در جامعه دیده شده است. یکی از آن‌ها تشکیل پلیس راهور برای برخورد با بی‌انضباطی‌های ترافیکی و عبور و مرور است و کارکنان آموزش دیده برای انجام وظیفه به کار گرفته شده‌اند. اگر خواهان نظم و انضباط اجتماعی و آسایش عمومی هستیم لازم است همه ما برای تحقق آن تلاش کنیم.

اینکه بعضی از افراد از انجام وظیفه پلیس ناراضی هستند و رسانه هم آن را منتشر می‌کند، نمی‌تواند عاملی بر تعطیلی وظیفه پلیس باشد. اگر کارکنان پلیس راهور انجام وظیفه می‌کنند، منطق حکم می‌کند که همه آن را بپذیرند، زیر این امر بر اساس ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است که به «افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که برای تشخیص تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور تعیین شده و آموزش لازم را دیده‌اند، اجازه داده می‌شود تخلفات مربوطه را وفق قانون تشخیص داده و قبض جریمه صادر نمایند.»

اما اگر از ماموران تخلفی سر بزند نیروی انتظامی راحت‌ترین امکان را برای پیگیری توسط مردم مهیا کرده است. به همین منظور دفتر نظارت همگانی پلیس با شماره ۱۹۷ به صورت شبانه‌روز آماده دریافت نظرات، انتقادات، شکایات و تقدیر مردم از عملکرد ماموران انتظامی در خدمت عمومی به شهروندان است.

به امید روزی که همه ما حقوق اکثریت را به رسمیت بشناسیم و بپذیریم آنچه برای عموم منفعت دارد و قانونی بوده، به انجام برسد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان

سرهنگ پاسدار علیرضا پریور

ثبت دیدگاه