اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، ۴۶ معلم غیربومی را از شهرستانهای مختلف استان برای تدریس روانه انار کرده است. تعدادی از این معلمان، مستخدم و فراش و یا دارای کار خدماتی بودهاند که با گرفتن مدرک دانشگاهی، در قالب طرح “مهرآفرین” تبدیل وضعیت شدهاند وبه عنوان معلم در انار تدریس خواهند کرد.
معلمان غیربومی از شهرستانهای کرمان، رفسنجان، بردسیر، شهربابک، راور، راین، کهنوج، رودبار، کوهبنان، سیرجان، چترود و گلباف هستند. این معلمان اغلب در مقاطع ابتدایی مدارس انار، امینشهر، گلشن و… به کار گرفته می شوند. خبرها نشان میدهد که از این تعداد حدود ۱۰ نفر در انار مستقر شدهاند.
این معلمان غیربومی در حالی روانه انار شدهاند که بیش از ۴۰ معلم بومی شهرستان انار سالهاست که در مناطق جنوبی استان کرمان مشغول تدریس هستند و از انتقال آنها به انار خودداری میشود.
سوال این است:
۱- چرا معلمان اناری باید به جنوبیترین مناطق محروم استان کرمان منتقل شوند اما معلمان این شهرستانها به انار که منطقهای “برخوردار” تلقی میشود، منتقل گردند؟ آیا خون این معلمان از معلمان اناری رنگینتر است؟
۲- مقطع ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی یک دانشآموز است. چرا و به چه دلیلی، تعدادی معلم که پیش از این فراش، مستخدم یا نیروی خدماتی بودهاند و با گرفتن مدرک دانشگاهی تبدیل وضعیت داده شدهاند، برای آزمایش و خطا به انار فرستاده شدهاند؟ مگر دانشآموزان شهرستان انار، موش آزمایشگاهی هستند که اینگونه معلمان غیربومی در این منطقه به آزمون و خطا بپردازند و پس از کسب تجربه، انار را به مقصد شهر خود ترک کنند؟
۳- سهمیه معلمان تبدیل وضعیتی انار امسال ۲۰ نفر بوده است. چرا ۳۸ معلم افزون بر این سهمیه به انار فرستاده شدهاند؟
اداره آموزش و پرورش شهرستان انار اگر مدیریت و قاطعیت لازم را داشت، این اتفاقات رخ نمیداد. انارپرس آماده است تا توضیحات اداره آموزش و پرورش انار را در این زمینه منتشر کند.