• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

شهرستانی که ۲برابر جمعیتش اسکان نوروزی داشت

  • 16 فروردین 1403 - 7:55
شهرستانی که ۲برابر جمعیتش اسکان نوروزی داشت

فرماندار شهرستان انار از اقامت ۷۴ هزار و ۲۷۶ مسافر نوروزی در این شهرستان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.  

به گزارش ایسنا، محسن صالحی با بیان اینکه «انار، دروازه گردشگری استان کرمان به شمار می‌رود»، گفت: شهرستان انار در شمال استان کرمان واقع شده و دروازه ورودی این استان است. مسیر دسترسی بیش از ۲۰ استان به مقصد استان‌های جنوبی و جنوب‌شرقی کشور از این شهرستان می‌گذرد و به همین دلیل انار در تعطیلات نوروز شاهد تردد شمار زیادی از مسافران نوروزی است.  

او ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین امسال ۲۲ هزار و ۱۷۶ مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های شهرستان انار از جمله هتل، بومگردی‌ها، زائرسرا، مدارس، خوابگاه دانشگاه آزاد و… اسکان داده شدند که دست‌کم یک شب در این شهرستان ماندگاری داشتند.  

فرماندار انار افزود: در این مدت ۵۲ هزار و ۱۰۰ مسافر نوروزی در مجتمع‌های رفاهی و پارک‌ها و بوستان‌های این شهرستان اسکان موقت و چندساعته داشتند.  

او با بیان اینکه آیین کهن «آش شنبه سال» در اولین شنبه سال نو در انار برگزار می‌شود، اظهار کرد: آیین کهن آش شنبه سال، عصر شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ در انار برگزار و آش بین مسافران نوروزی و شهروندان توزیع شد.  

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه از پوستر «انار، دروازه گردشگری کرمان» اواخر اسفند ۱۴۰۲ با حضور سیدمحمدعلی گلاب‌زاده، رئیس مرکز کرمان‌شناسی رونمایی شد، گفت: تلاش می‌کنیم تا صنعت گردشگری در این شهرستان رونق پیدا کند و در همین راستا قرار است سمینار «انارشناسی» با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله مرکز کرمان‌شناسی در انار برگزار شود.  

شهرستان انار که در شمال غرب استان کرمان واقع است و حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت دارد، دارای ده‌ها بنای تاریخی مانند ارگ ساسانی، کاروانسرای شاه‌عباسی، قلعه داوودآباد، یخدان، خانه ابوالحسن‌خان، مسجد خواجه، امامزاده تاریخی، بقعه ایلخانی، آب‌انبار امین‌شهر، بافت تاریخی بیاض و… است. این شهرستان دارای ۱۸ هزار هکتار باغ پسته و خاستگاه پسته اکبری‌ اناری، که از آن به عنوان مرغوبترین پسته ایران یاد می‌شود، است.  

ثبت دیدگاه