• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

پوستر «انار، دروازه گردشگری کرمان» رونمایی شد

  • 29 اسفند 1402 - 8:32
پوستر «انار، دروازه گردشگری کرمان» رونمایی شد

پوستر «انار، دروازه گردشگری کرمان» در مراسمی با حضور سیدمحمدعلی گلاب‌زاده، رئیس مرکز کرمان‌شناسی رونمایی شد.

رئیس مرکز کرمان‌شناسی در این مراسم که روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در فرمانداری انار برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان انار گفت: انار از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است نه اینکه امروز در مسیر پرتردد تهران، یزد و بندرعباس و… قرار دارد بلکه در گذشته هم یک پیشینه بسیار بسیار ارزشمندی داشته است.

او افزود: ما در بسیاری از موارد سرمایه و زمینه داریم اما چون این‌ها را مکتوم گذاشته‌ایم و معرفی نکرده‌ایم، هیچ استفاده‌ای از اینها نمی‌توانیم ببریم.

گلاب‌زاده ادامه داد: دنیای امروز دنیای رسانه است، دنیای امروز دنیای معرفی است. ببینید چه پول‌هایی خرج می‌شود برای اینکه سرزمین خود را بشناسانند. از رهگذر همین شناخت که در این عرصه پیدا می‌شود بهره مادی و معنوی می‌برند.

رئیس مرکز کرمان‌شناسی گفت: ما اگر فکر کنیم که بناهای تاریخی را می‌توانیم با پول نفت که متعلق به نسل‌های آینده است، آباد کنیم یا اگر فکر کنیم که کسری بودجه را می‌توانیم با افزایش بی‌رویه مالیات جبران کنیم، این‌ها اشتباه محض است. ما با جای همه این‌ها باید روی توریسم کار کنیم.

گلا‌ب‌زاده خاطرنشان کرد: همایشی مهر امسال در تاجیکستان برگزار شد و دعوتی شده بود و من به تاجیکستان و بعد به ازبکستان رفتم و شهرهای سمرقند، بخارا و تاشکند را بازدید کردم، جاهای دیدنی این شهرها جا و راه نبود، اینقدر تراکم توریست وجود داشت. بعد از بازدید از گور تیمور با آقای ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری مواجه شدم، به ایشان گفتم ببینید چقدر جمعیت توریست اینجاست.

رئیس مرکز کرمان‌شناسی گفت: ما باید در این اندیشه باشیم که توریست‌ها به مملکت ما هم بیایند و اینجا پول خرج کنند. ما چاره‌ای نداریم که به این سمت و سو برویم و باید زمینه ارتباطی ما با دنیای خارج مقداری بیشتر گرم و گیرا شود.

گلاب‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به سمینار «انارشناسی» اشاره کرد و افزود: این همایش یک روزه است و مقالات ارائه می‌شود اما همه چیز را در آن روز نمی‌توان گفت بلکه باید همواره در این خصوص کار کرد.

محسن صالحی‌، فرماندار انار نیز به حمایت فرمانداری از سمینار انارشناسی اشاره کرد و گفت: ما در این خصوص آمادگی داریم تا همکاری صددرصدی داشته باشیم.

امین ترابی‌فر، مدیرعامل انجمن آوای رویش آبان که مجری برگزاری سمینار انارشناسی خواهد بود، گفت: هم‌اکنون در حال تشکیل کمیته‌ها برای برگزاری هر چه بهتر این سمینار هستیم و امیدواریم که بتوانیم سمیناری شایسته برگزار کنیم.

محمدرضا نسب عبداللهی، عضو شورای مرکزی انجمن آوای رویش آبان و دبیر کارگروه میراث‌فرهنگی این انجمن نیز با اشاره به پوستر «انار، دروازه گردشگری کرمان» گفت: عنوانی که در این پوستر انتخاب کرده‌ایم، می‌تواند به عنوان چشم‌انداز و نقشه راه به همگان کمک کند تا از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان برای رونق صنعت توریسم در انار و استان کرمان استفاده کنند.

شهرستان انار که در شمال غرب استان کرمان قرار دارد و دروازه ورودی این استان از سمت شمال و مرکز کشور به شمار می‌رود، دارای ده‌ها بنای تاریخی مانند ارگ ساسانی، قلعه داوودآباد، یخدان، خانه ابوالحسن‌خان، مسجد خواجه، امامزاده تاریخی، بقعه بشر حافی، آب‌انبار امین‌شهر، بافت تاریخی بیاض و… است.

ثبت دیدگاه