• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

اخطار راهداری شهربابک در خصوص تردد کامیون‌های معدن از جاده دهج-شمش

  • 19 آذر 1402 - 22:08
اخطار راهداری شهربابک در خصوص تردد کامیون‌های معدن از جاده دهج-شمش

تردد کامیون‌های حمل خاک کاشی از جاده دهج-شمش باعث آسیب دیدن بیشتر جاده شده است. ۱۷ کیلومتر از این جاده در حوزه شهرستان انار است.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهربابک در اخطاریه‌ای به تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ خطاب به شرکت‌های خاک معدنی عاج‌سرام و مهرگان اعلام کرده: در خصوص تخلفات کامیون‌های حمل خاک کاشی تحت قرارداد آن شرکت‌ها و همچنین حسب گزارشات واصله و بازدیدهای مکرر بعمل آمده از محور دهج-شمش، علی رغم پیگیری‌ها و اخطارهای مکرر به آن شرکت‌ها و ناوگان وابسته، متاسفانه همچنان شاهد تخلفات متعددی من‌جمله «عدم دریافت بارنامه و اسناد حمل و نقلی، استفاده از راه‌های دسترسی غیر مجاز (مسیر رودخانه)، اضافه تناژ توسط ناوگان حمل خاک کاشی وابسته به آن شرکتها و تردد شبانه خطرناک» می باشیم که این امر علاوه بـر عـدم رعایت الزامات قانونی حمل و نقلی موجبات «نارضایتی شدید مردم، کاهش عمر رویه آسفالت، آسیب به ابنیه فنی محور، آسیب به جسم راه» و همچنین به دلیل کم عرض بودن محور مذکور و تردد بالای شبانه کامیون‌های حمل خاک کاشی جهت فرار و عدم تبعیت از قانون باعث به مخاطره افتادن جان و مال سایر بهره‌برداران از جاده و تضییع حقوق دولت و ملت و حوادث ناگوار جاده‌ای می‌گردد. لذا جهت آخرین اخطار مقتضی است به قید فوریت نسبت به مسدود نمودن راه دسترسی موجود و طراحی و احداث راه دسترسی ایمن با تاییدیه این اداره و دریافت بارنامه و کارت هوشمند و اسناد حمل و نقلی و حمل بار با رعایت تناژ استاندارد اقدامات لازم را بعمل آورید. بدیهی است در صورت مسامحه و سهل انگاری و بروز حوادث ناگوار جاده ای تبعات آتی حقوقی بر عهده آن شرکت‌ها خواهد بود.

به دلیل اینکه ۱۷ کیلومتر از جاده شمش-دهج در حوزه شهرستان انار است، لازم است که اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان انار نیز در این خصوص پیگیری کرده و به شرکت‌های مذکور در این خصوص اخطار دهد.

ثبت دیدگاه