• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

نشست «شبی با کتاب» در انار برگزار شد

  • 02 آذر 1402 - 7:36
نشست «شبی با کتاب» در انار برگزار شد

نشست «شبی با کتاب» با حضور شماری از فرهنگوران و نویسندگان شهرستان انار برگزار شد.

در این نشست که چهارشنبه اول آذر در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه شهید باهنر برگزار شد، ۸ تن از نویسندگان اناری آثار خود را معرفی کردند.

سحر صادقی، اولین نویسنده‌ای بود که در این نشست به معرفی کتابش با عنوان «بریم به شهر قصه» پرداخت.

در ادامه این نشست محمدرضا نسب عبداللهی کتابش را با عنوان «تاریخ انار» معرفی کرد و افزود: همه می‌دانیم که شیراز و اصفهان خاستگاه هنر منبت‌کاری و خاتم‌کاری هستند اما این را نمی‌دانستیم که قدیمی‌ترین اثر هنری منبت‌کاری که در ایران شناسایی شده، در شهر انار بوده و در حال حاضر در موزه متروپولیتن نیویورک نگه‌داری می‌شود.

در ادامه نشست، دو مجموعه شعر «سلام سیلوها» و «به اندوهی که شکل آب» و داستان «مقراض» که از آثار آرزو سیدی است توسط او معرفی شد.

عاطفه فدایی نیز اولین اثر کاریکلماتورش را با عنوان «عین مثل هیچ» معرفی کرد.

الهه علیزاده، مترجم نیز در این نشست به علاقه خود به ادبیات آفریقا و معرفی آن به ایرانیان اشاره و گفت: ختمی ارغوانی اثر “چیمامانداآنگزی آدیچی” از یک نویسنده نیجریه‌ای اولین تجربه ترجمه‌ام از ادبیات آفریقا بوده است.

«هر آنچه از آن ماست»، «اثبات‌گر»، «لذت مادرانگی» و «مجموعه داستان‌های کوتاه از جان آپدایک» از دیگر ترجمه‌های الهه علیزاده بود که در این نشست توسط او معرفی شد.

معرفی کتاب «انار گشت» توسط نویسندگانش یعنی حسین صادقی، پریا خادمی و فاطمه سلیمانی آخرین کتابی بود که در این نشست معرفی شد.

این نشست از سوی انجمن آوای رویش آبان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان انار برگزار شد.

در پایان این نشست از کتابخوانان برتر شهرستان انار تقدیر شد.

عباس بهنویی معاون فرماندار انار، سیدحسین جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا صادقیان رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان انار از جمله مسئولان حاضر در این نشست بودند.

ثبت دیدگاه