• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

مطالعات ارگ تاریخی انار با همکاری دانشگاه باهنر کرمان انجام می‌شود

  • 28 آبان 1402 - 15:14
مطالعات ارگ تاریخی انار با همکاری دانشگاه باهنر کرمان انجام می‌شود

روابط‌عمومی‌های فرمانداری و دفتر امام‌جمعه انار اعلام کردند که مطالعات ارگ تاریخی انار با همکاری دانشگاه باهنر کرمان انجام می‌شود.

این مطالعات در نهایت می‌تواند به کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در این ارگ منجر شود. بعد از پایان کاوش‌ها، مرمت بخش‌های معماری که از زیر خاک نمایان شده‌اند، آغاز می‌شود.

ارگ تاریخی انار جزو نفایس ملی به شمار می‌رود و دیرینگی آن به دوره اشکانی-ساسانی بر می‌گردد. قسمت‌هایی از این ارگ در دوره صفویه مرمت شده است.

محسن صالحی فرماندار شهرستان انار، حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی سلیمانی امام جمعه، علی رحیمی شهردار منطقه ۲ کرمان، احمد میرزایی رییس شورای شهر و محسن پورمنصورآبادی رییس میراث‌فرهنگی انار صبح امروز یکشنبه ۳۸ آبان ۱۴۰۲ با سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در خصوص بناهای تاریخی انار دیدار و گفتگو کردند.

فرماندار انار در این دیدار گفت: شهرستان انار به لحاظ موقعیت جغرافیایی می‌تواند تاثیر مهمی در جذب گردشگر و در نتیجه توسعه و رشد این منطقه داشته باشد.

امام جمعه نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان انار بر لزوم همکاری و مساعدت بیشتر برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

در این دیدار درخصوص مرمت آثار تاریخی شاخص شهرستان انار، سرمایه‌گذاری واحدهای گردشگری که قابلیت جذب گردشگر را دارند و ادامه روند احیای بافت تاریخی بیاض و همکاری دانشگاه باهنر کرمان برای انجام طرح مطالعات ارگ تاریخی انار گفت‌وگو شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: آمادگی داریم با همکاری مسئولین شهرستان انار زیرساخت های موردنیاز گردشگران را در شهرستان فراهم آوریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان قرار است در آینده‌ای نزدیک با سفر به شهرستان انار سفر، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت میراث‌فرهنگی و گردشگری این شهرستان قرار گیرد.

ثبت دیدگاه