• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از ۱۴ تا ۱۸ آذر برگزار می‌شود

  • 27 آبان 1402 - 18:53
پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از ۱۴ تا ۱۸ آذر برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ آذرماه جاری در محل پیاده‌ راه گلیم شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور شامل ۲۰۰ غرفه است اظهار کرد: ۱۲۰ غرفه برای هنرمندان استان‌های مختلف کشور و مابقی برای هنرمندان استان کرمان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با حوزه صنایع‌دستی از جمله فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، کمیته امداد، اداره‌کل زندان‌ها، کمسیون امور بانوان استانداری، اتاق بازرگانی، شهرداری کرمان و… نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت افزود: غرفه‌هایی که در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد به صورت رایگان است البته هنرمندانی که دارای شاخص‌های مهر اصالت ملی یا بین‌المللی، برندسازی، بسته‌بندی، مجوز پروانه تولید، کمیت، کیفیت آثار باشند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه تمامی رشته‌های شاخص هر استان به ویژه استان کرمان به معرض نمایش در می‌آید ادامه داد: در کنار برگزاری نمایشگاه مذکور برنامه‌های ویژه‌ای همچون میزهای تخصصی گلیم و تورهای سیرجان گردی نیز اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود افزود: براساس سیاست جدید اداره‌کل میراث‌فرهنگی مبنی بر تمرکززدایی و تقویت شهرستان‌های دارای ظرفیت صنایع‌دستی در تلاشیم این نمایشگاه را در شهرستان‌هایی مختلف استان برگزار کنیم.

شاهرخی ادامه داد: امسال نیز با توجه به علاقمندی و درخواست مسئولان شهرستان سیرجان، این نمایشگاه در این شهرستان برگزار می‌شود که باید از همکاری فرمانداری ویژه شهرستان، شورای شهر، شهرداری، شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر و موسسه معراج اندیشه گل‌گهر تشکر کرد.

او بیان کرد: در سال‌های آینده استان‌هایی که علاقمند هستند میزبانی این نمایشگاه را برعهده گیرند می‌توانند درخواست خود را به معاونت صنایع‌دستی استان کرمان ارسال کنند تا در این زمینه تمهیدات لازم انجام گیرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۵ الی ۲۱ از پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان در شهرستان سیرجان بازدید کنند.

ثبت دیدگاه