• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

فرماندار انار: به دنبال ارتقا زیرساخت‌های گردشگری هستیم

  • 28 مهر 1402 - 15:15
فرماندار انار: به دنبال ارتقا زیرساخت‌های گردشگری هستیم

محسن صالحی فرماندار شهرستان انار در گفت و گو با میراث‌باشی درباره جشنواره پسته اکبری شهرستان انار گفت: این جشنواره در سالهای گذشته به عنوان جشنواره روستایی و عشایری در سالهای گذشته برگزار می‌شد، امسال به دلیل برداشت خوب ۱۰ هزارتنی پسته از سطح ۱۸ هزار هکتار باغات این شهرستان و حضور استان‌های دیگر برای خرید این محصول و شادمانی مردم محلی قرار شد این جشنواره امسال با نام جشنواره « پسته اکبری» برگزار شود.

او افزود: شهرستان انار خاستگاه پسته اکبری است و بهترین کیفیت این نوع محصول از آن این شهرستان است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای مطرح شدن انار به عنوان برند پسته اکبری  و ثبت ملی آن، با توجه به قرار گرفتن شهرستان انار در مسیر شاهراه یزد- کرمان- بندرعباس گفت: ما به دنبال ارتقا زیرساخت‌های گردشگری هستیم. در این راستا تعداد بومگردی‌ها از ۲ واحد به ۸ واحد افزایش یافته و استانداردهای لازم را کسب کرده است.

فرماندار شهرستان انار  تصریح کرد: همچنین به دنبال نصب المان جاذبه‌های گردشگری انار به عنوان بزرگترین المان استان کرمان در ورودی این شهرستان هستیم که ظرف چند ماه آینده با کمک راهداری نصب خواهد شد.

وی با اشاره به این که در انار، ده‌ها هزار نفر  به صورت گذری چند ساعتی بیتوته می‌کنند، افزود: مسافران، انار را به عنوان شهر گذری برای رسیدن به مقصد در ذهن ثبت کرده‌اند اما ما به دنبال ماندگاری حداقل یک شبانه روزِ درصدی از این مسافران در انار هستیم.

ثبت دیدگاه