• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

نان کرنو انار در جشنواره ملی نان مقام دوم را کسب کرد

  • 16 مهر 1402 - 19:42
نان کرنو انار در جشنواره ملی نان مقام دوم را کسب کرد

اختتامیه جشنواره ملی نان با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی در شهر کرمان برگزار شد. در آئین پایانی جشنواره ملی نان، از غرفه‌های سیستان و بلوچستان، انار و کهگیلویه و بویراحمد که به ترتیب اول تا سوم شدند، با اهدای تندیس تقدیر شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در آئین پایانی جشنواره ملی نان کرمان که جمعه چهاردهم مهرماه برگزار شد، زحمات و تلاش دبیر و دست‌اندرکاران را ارج نهاد و با تشکر از مساعدت شهرداری، اداره کل غله و سایر دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: جشنواره ملی نان ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، مخاطبان را با فرهنگ نان از مزرعه تا سفره آشنا کرد.

وی اثرات فرهنگی جانبی جشنواره را بسیار مهم دانست و افزود: امیدواریم با راه‌اندازی دبیرخانه در کرمان، طی سال‌های بعد، جشنواره‌های استانی به صورت گسترده‌تر برگزار و منتخبان در کرمان حاضر شوند تا فرصتی برای معرفی انواع نان و اهمیت آن در حوزه سلامت و فرهنگ فراهم شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه نان در عمده شهرهای کشور قوت غالب مردم است، تصریح کرد: نان در سبد خانوار نقش مهمی دارد و با انجام چنین رویدادهایی می‌توان به افزایش مطالبه مردمی از نانوایی‌ها برای پخت و تهیه نان سالم امیدوار شد.

سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۱۰ میلیون تن گندم خریداری شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۸ درصد رشد داشته است، گفت: کاهش ۷۰ درصدی میزان واردات گندم از مهم‌ترین موفقیت‌های دولت طی دو سال اخیر است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در بحث آرد کامل، بیشترین همکاری را با نانوایی‌ها و متقاضیان آرد کامل را داشتیم و در بسیاری از استان‌ها، نانوایی‌ها و کارخانه‌های دارای نان و آرد کامل مشخص و تعیین شده‌اند.

ثبت دیدگاه