• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

حمله سگ دارای بیماری هاری به یکی از اهالی شهرستان انار

  • 12 شهریور 1402 - 12:09
حمله سگ دارای بیماری هاری به یکی از اهالی شهرستان انار

شبکه دامپزشکی شهرستان انار خبر داده که یکی از اهالی این شهرستان با حمله یک قلاده سگ مواجه و زخمی شده است. بر پایه گزارش کانال خبری شبکه بهداشت و درمان انار این سگ دارای بیماری هاری بوده است.

کانال خبری شبکه بهداشت و درمان انار ضمن هشدار در خصوص افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد اعلام کرده: به علت افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌های ولگرد و افزایش تماس‌های مؤثر این حیوانات با یکدیگر و با حیات وحش مثل روباه و شغال، احتمال افزایش گردش ویروس هاری بین این حیوانات در شهرستان و انتقال به انسان بالا رفته است.

هاری بیماری خطرناک ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود. این بیماری از طریق گاز گرفتن حیوان هار به فرد سالم منتقل می‌شود‌.

این بیماری با واکسیناسیون به موقع و تزریق سرم ضد هاری قابل پیشگیری است.

مرکز مراقبت و پیشگیری از هاری واقع در بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان انار به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت به مردم است.

کانال خبری شبکه بهداشت و درمان انار از مردم خواسته تا جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری از «اذیت و آزار، بازی کردن و هر گونه نزدیک شدن به حیوانات ولگرد» خودداری کنند و هرگونه تغییر رفتار در حیوانات را به دامپزشکی فورا به دامپزشکی اطلاع دهند.

انجام واکسیناسیون هاری برای حیوانات خانگی یکی دیگر از اقداماتی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

شست و شوی محل گزش و تماس به مدت ۲۰ دقیقه با آب و صابون همراه با فشار آب زیاد و همچنین مراجعه به مرکز پیشگیری و مراقبت هاری جهت تزریق واکسن از اقدامات درمانی در این خصوص اعلام شده است.

ثبت دیدگاه