• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

مصرف برق در انار: ۶۵ درصد کشاورزی، ۳۰ درصد خانگی و ۵ درصد صنعت

  • 31 مرداد 1402 - 7:41
مصرف برق در انار: ۶۵ درصد کشاورزی، ۳۰ درصد خانگی و ۵ درصد صنعت

وحید افشار، مدیر توزیع برق انار گفت: از ۱۰۰ درصد برقی که در شهرستان انار توزیع می‌شود، ۶۵ درصد در بخش کشاورزی، ۳۰ درصد در بخش خانگی و ۵ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

افشار که روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: با توجه به وضعیت اقلیم و آب و هوا، آینده خیلی روشنی برای کشاورزی نمی‌توان متصور بود و کشاورزی را با این آب نمی‌توان در آینده ادامه داد اما با این آب می‌توان در بخش صنعت سرمایه‌گذاری کرد و بازدهی بهتری گرفت.

او افزود: صنعت در انار بایستی توسعه پیدا کند و این منطقه از حالت کشاورزی به سمت صنعتی برود.

مدیر توزیع برق انار از آمادگی این مدیریت برای واگذاری اشتراک برق به طرح‌های مسکن ملی در شهرستان خبر داد.

افشار در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشکل برق طرح‌های مسکن ملی در انار گفت: طرح‌های مسکن ملی در ۳ نقطه از انار شامل کوچه‌های انتهای بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، روبروی مسکن بهزستی و پشت نقلیه شهرداری انار اجرا شده است.

او افزود: شرکت توزیع برق شمال استان کرمان دو میلیارد تومان اعتبار برای برق‌کشی به طرح‌های ملی مسکن انار اختصاص داده که در حال حاضر این پروژه در طرح مسکن ملی واقع در کوچه‌های انتهای بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و روبروی مسکن بهزیستی اجرا شده و مالکان می‌توانند برای دریافت اشتراک برق مراجعه کنند.

به گفته او، برق‌کشی به پروژه مسکن ملی که پشت نقلیه شهرداری قرار دارد در حال اجراست و تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه شهرستان انار نیز در این نشست گفت: اگر قرار باشد در انار هزار مسکن ساخته شود به همان میزان باید برق نیز تولید شود، اگر قرار باشد صنعت در انار توسعه پیدا کند، به همان میزان باید برق نیز تولید شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: خاموشی‌های تابستان مردم و کشاورزان را خیلی اذیت کرد و بایستی این خاموشی‌ها کمتر شود.

او خواهان توسعه زیرساخت‌ها در صنعت برق برق شد و ادامه داد: نیروگاه‌ها در سنوات گذشته آن‌چنان آمادگی پیدا نکردند که بتوانند جوابگوی مصرف برق باشند و در این زمینه کوتاهی شده است.

امام جمعه شهرستان انار گفت: اگر بارندگی نبود و سدها پر نشد، باید نیروگاه‌هایی داشته باشیم که صنعت برق را سر و سامان دهند ولی متاسفانه در گذشته‌ها در این مورد غفلت شده است.

در پایان این مراسم از مدیران رسانه تجلیل شد.

ثبت دیدگاه