• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

خبرنگاران رفسنجان و انار تجلیل شدند

  • 23 مرداد 1402 - 21:34
خبرنگاران رفسنجان و انار تجلیل شدند

مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان‌های رفسنجان و انار به‌همت روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه و خانه مطبوعات رفسنجان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم نکوداشت خبرنگاران شهرستان‌های رفسنجان و انار ۲۲ مردادماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، فرماندار رفسنجان، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی شهرستان، جمعی از معاونین و مدیران مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مسئولین در محل سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با تبریک روز خبرنگار و برشمردن اهمیت و خطیر بودن این شغل، با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان با اصحاب رسانه گفت: تعامل دستگاه‌ها با خبرنگاران منجر به توسعه متوازن و البته رفع مشکلات جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این مراسم افزود: خبرنگاری یکی از ابزار مهم در امر فرهنگ‌سازی است به گونه‌ای که می‌توان آن را همچون خون در رگ‌های جامعه و اکسیژن‌رسانان توصیف کرد که موجب افزایش پویایی، نشاط و حیات یک جامعه می‌شود.

وی ضمن تقدیر از خبرنگاران رفسنجان اظهار کرد: آن‌ها در یک سال گذشته تاکنون با تولید آثارشان در حوزه‌های مختلفی همچون سیل، خشکسالی، سرمازدگی محصولات کشاورزی و … و البته طی دوران کرونا پا به صحنه گذاشتند و از دغدغه‌های مردم نوشتند تا صدای رسای مردم به مسئولین باشند و رفع مشکلات مردم تحقق یابد.

رضایی رعایت تقوای سیاسی و رسانه‌ای توسط خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتخابات اسفند سال جاری را در پیش‌رو داریم که تاکنون بالای ۱۰۰ نفر در رفسنجان ثبت‌نام کردند و از رسانه‌ها می‌خواهم در ایجاد شور انتخاباتی کمک‌کنند.

فرماندار رفسنجان با بیان مشکلات مسکن، معیشتی و بیمه‌ای خبرنگاران از مجتمع مس سرچشمه درخواست کرد تا با ارائه تسهیلات کم‌بهره بتواند در تامین امکانات و تجهیزات خبرنگاران کمک کنند تا حوزه اطلاع‌رسانی شهرستان تقویت شود و بهتر بتواند در آگاهی بخشی کمک کند.

مدیر روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این آیین بر دانش‌ورزی در حوزه خبر تاکید و اظهار کرد: در خبرنگاری آگاهی و دانش نیاز است تا با رعایت اصول خبرنویسی، اثرات مفید و موثری در جامعه داشته باشند.

دکتر مسلم علی‌مهدی بیان کرد: وظیفه خطیر و اثرگذار خبرنگاری را باید به چشم عبادت نگریست و به‌واسطه آن به رفع مشکلات جامعه پرداخت و در رشد و توسعه کشور کمک کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علاوه بر تجلیل از چند خبرنگار پیشکسوت، از همسر شهید محمد طهماسبی خالق اثر ککتاب«تاول‌های ماندگار» که چندی پیش به درجه رفیع شهادت نائل آمد، تجلیل شد.

در پایان این مراسم نیز از خبرنگاران شهرستان‌های رفسنجان و انار تجلیل شد.

ثبت دیدگاه