• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

چهارطاقی‌های ارزوئیه سامان‌دهی می‌شود

  • 09 مرداد 1402 - 9:32
چهارطاقی‌های ارزوئیه سامان‌دهی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: چهارطاقی‌های ارزوئیه که به دوره ساسانی باز می‌گردند با همکاری نماینده مردم ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری این شهرستان سامان‌دهی می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی اظهار کرد:  باتوجه به اینکه تپه یحیی دارای ۷هزار سال قدمت است، بنابراین راه‌اندازی سایت موزه برای این تپه تاریخی از ضروریات است که خوشبختانه فرمانداری شهرستان ارزوئیه برای این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار اختصاص داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه ایجاد این سایت موزه کمک زیادی به کاوش‌های مداوم و سامان‌دهی این تپه تاریخی می‌کند بیان کرد: برای شناساندن و معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی کمتر شناخته شده شهرستان ارزوئیه نیاز به همکاری مسئولان مرتبط است که در این شهرستان شاهد همکاری خوبی در این زمینه هستیم.

او خاطرنشان کرد: شهرستان ارزوئیه دارای آثار تاریخی فراوانی است که از برجسته‌ترین این آثار می‌توان به تپه یحیی، چهار طاقی‌های دوره ساسانی و درخت ۳هزار ساله شهرستان ارزوئیه اشاره کرد.

ثبت دیدگاه