• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

ضوابط حریم مسجد ملک کرمان در طراحی کاروانسرای طلا و جواهر رعایت شود

  • 04 مرداد 1402 - 15:26
ضوابط حریم مسجد ملک کرمان در طراحی کاروانسرای طلا و جواهر رعایت شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: اگر این کاروانسرا به شکل مناسب و اصولی طراحی شود و ارزش‌های همسایگی آن ازجمله مسجد ملک و حمام شیخ‌الاسلام در نظر گرفته شود، اشکالی در احداثش نمی‌بینیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی درباره احداث کاروانسرای طلا و جواهر اظهار کرد: قرار است این کاروانسرا با سرمایه‌گذاری مشترک شهرداری و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در بافت تاریخی شهر کرمان و در زمینی در مجاورت مسجد ملک ساخته شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تاکید بر این‌که باید در طراحی، ضوابط حریم رعایت شود اضافه کرد: مشکل زمانی پیش می‌آید که با طرح نامناسب و متناقض با ضوابط حریم مسجد ملک و حمام شیخ‌الاسلام این بنا احداث شود اما تاکنون خوشبختانه شهرداری از همان ابتدا با هماهنگی میراث‌فرهنگی کارها را انجام می‌دهد.

او بیان کرد: در حال حاضر یک کارگروه متخصص متشکل از کارشناسان میراث‌فرهنگی و شهرداری روی طرح کاروانسرای طلا و جواهر کار می‌کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: در جوار مسجد ملک و حمام شیخ‌الاسلام یک زمین خالی است که نمی‌توان آن را رها کرد و باید سامان‌دهی می‌شد.

ثبت دیدگاه