• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

اجرای  پویش “نذر خون” در استان کرمان

  • 27 تیر 1402 - 15:23
اجرای  پویش “نذر خون” در استان کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از راه‌اندازی پویش “نذر خون” با شعار اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان  همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در استان کرمان خبر داد.

ایرج شکوهی امروز ۲۷ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های گرم سال و کاهش مراجعه اهداکنندگان خون، تداخل این ایام و ماه‌های محرم و صفر و به منظور پیشگیری از ایجاد هرگونه اختلال در تامین خون کافی و سالم و حفظ ذخایر خون، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته” پویش نذر خون” با “شعار اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان” از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر  همزمان با سراسر کشور در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف این است که اهدای خون را به عنوان یک نذر در کنار سایر نذورات این ایام قرار  داد تا  این امر نجات‌بخش در نگاه جامعه به ویژه نسل جوان و بانوان به یک مسئولیت اخلاقی و انسانی تبدیل شود و فرهنگ اهدای خون بتواند در پیوند با فرهنگ‌های اصیل اعتقادی همچون ایثارگری مکتب عاشورا به جایگاهی رفیع در باور مردم دست یابد.

 شکوهی افزود : با توجه به گرمای شدید هوا در استان انتظار می‌رود در ایام محرم همانگونه که جوانان در آیین‌های عزاداری حضوری پررنگ دارند، اهدای خون به بیماران را نیز در اولویت قرار داده و با اهدای خون خود نجات دهنده کسانی باشند که چشم انتظار قطرات حیات‌بخش خون هستند تا جانی دوباره یافته و به زندگی عادی بازگردند .

وی تصریح کرد: تمام پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان کرمان آماده خدمت رسانی به عاشقان امام حسین (علیه السلام) هستند و تمامی عزیزانی که شرایط اهدای خون را دارند، با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند با حضور در مراکز اهدای خون یاریگر ما در تامین خون سالم برای بیماران باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اهداکنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت http://nobatdehi.ibto.ir  تاریخ و ساعت حضور خود در مراکز انتقال خون سراسر استان را مشخص کرده و بر اساس همین پیش ثبت نام در زمان دلخواه برای اهدای خون مراجعه نمایند. 

ثبت دیدگاه