• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

الحاق ۱۶۰۱ هکتار زمین به شهرهای شمال کرمان برای نهضت ملی مسکن

  • 18 تیر 1402 - 15:58
الحاق ۱۶۰۱ هکتار زمین به شهرهای شمال کرمان برای نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن شمال استان کرمان مربوط به شهر کرمان است، گفت: در راستای اجرای طرح، ۱۶۰۱ هکتار الحاق اراضی به محدوده شهرهای شمال استان داشته‌ایم.

رضا حافظی امروز ۱۸ تیرماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: در کل شمال استان کرمان برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن ۱۲۸ هزار و ۷۵۶ نفر بوده که ۱۹۶ هزار و ۵۰۹ نفر ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان تائید نهایی شده ۴۷ هزار و ۷۶۹ نفر هستند، افزود: در چهار شهر کرمان، سیرجان، بم و رفسنجان که جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر دارند، ۸۳ هزار و ۶۵۹ نفر برنامه ابلاغی بوده و تعداد ثبت نامی‌ها بیش از ۱۳۱ هزار نفر است که در این چهار شهر ۳۱۷۰ واحد را در مرحله اتمام اسکلت و سقف داریم.

حافظی با بیان اینکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن شمال استان کرمان مربوط به شهر کرمان است، گفت: در راستای اجرای طرح، ۱۶۰۱ هکتار الحاق اراضی به محدوده شهرهای شمال استان داشته‌ایم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: در شهر کرمان ۲۲ هزار نفر واجد شرایط داریم و ۱۰۸ هکتار زمین در مجاورت محله شهید همت و ۵۴ هکتار در جاده آرامستان جدید جنب هنرستان رضوان در نظر گرفته شده که ظرفیت ۱۵ هزار نفر را دارند.

به گزارش ایسنا، محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در جنوب کرمان ثبت نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن ۳۶ هزار و ۲۸ نفر بوده و ۲۳ هزار و ۵۲۹ نفر دارای سه شرط هستند اما مجموع کسانی که وجه واریز کرده‌اند، ۳۳۴۹ نفر است.

وی با اشاره به تامین زمین برای بخش زیادی از متقاضیان افزود: مشکل خاصی در تامین زمین در نهضت ملی مسکن نداریم و در جیرفت و فاریاب مسائلی وجود دارد زیرا در فاریاب زمین دولتی داخل محدوده شهر نداریم.

ثبت دیدگاه