• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

جشنواره عسل و میوه‌های فصلی در روستای داوران رفسنجان

  • 17 تیر 1402 - 11:59
جشنواره عسل و میوه‌های فصلی در روستای داوران رفسنجان

جشنواره عسل و میوه‌های فصلی به‌همراه افتتاح چایخانه و شربتخانه صلواتی رضوی روستای داوران رفسنجان همزمان با روز عید غدیر عصر ۱۶ تیرماه برگزار شد.

به‌ گزارش ایسنا، فرماندار رفسنجان در مراسم افتتاح چایخانه وشربتخانه صلواتی رضوی خیریه سیدالشهدای روستای داوران با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در روستای داوران انجام می‌شود. این روستا از مزایای خوبی برخوردار است از جمله قنات این روستا که چندی پیش به سمت ثبت جهانی رفته است.

حسین رضایی به موقعیت مناسب داوران اشاره و بیان کرد: مسیر تردد زائران امام رضا(علیه السلام) موقعیت خوبی را برای روستا ایجاد کرده است، میوه‌ها و گیاهان این روستا شاید بی‌نظیر باشد و در بحث اشتغال موثر است.

رضایی با اشاره به برگزاری جشنواره عسل و میوه‌های فصلی روستای داوران در حاشیه این رویداد، عنوان کرد: ایران سومین تولیدکننده عسل جهان است و مخصوصاً این اقلیم موقعیت خوبی برای پرورش زنبورعسل دارد. در این روستا جشنواره‌های بزرگی برگزار شده و در کنار آن، اتفاقات خوب اقتصادی برای مردم این روستا دارد.

وی در پایان گفت: باید قدر این موقعیت را دانست، افراد خوش‌فکر و همت بلندی در داوران وجود دارد. امیدوارم این پشتکار و تلاش منشاء خیر برای روستا باشد.

مسئول خیریه سیدالشهدای داوران نیز جزئیاتی را از احداث فضاهای فرهنگی و خدماتی برای زائران امام رضا(علیه السلام) در این منطقه تشریح کرد.

علی‌اکبر مهدی‌نژاد در جمع خبرنگاران در حاشیه جشن بزرگ عید غدیر در محل این خیریه، با اشاره به برگزاری جشنواره مشاغل خانگی بانوان با انواع محصولات محلی، دستاوردهای کارآفرینان، جشن میوه‌ها و عسل در این محل، افزود: امروز از خیّرینی که در این راه همراه بودند و از سادات تجلیل شد.

مهدی‌نژاد با بیان این‌که قصد داریم ۳۰ تا ۴۰ صنف را در این منطقه و مشهدالرضا تاسیس کنیم که قطب اشتغالزایی را فراهم خواهد کرد، ادامه داد: زائرسراها را به‌صورت سنتی آماده کردیم و ساخت آنها بصورت نمادی از خانه حاج آقا علی (بزرگترین خانه خشتی جهان) است.

وی بیان کرد: نگاه ما شهرستانی نیست و تمام زائران و مجاوران که از اینجا رهسپار مشهد می‌شوند را در بحث اقامت، خرید و رفاه زیرساخت‌ها در نظر گرفته‌ایم.

ثبت دیدگاه