• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

حضور کشاورزان در فرمانداری انار برای انتقاد از قطعی برق

  • 03 تیر 1402 - 15:07
حضور کشاورزان در فرمانداری انار برای انتقاد از قطعی برق

در آستانه فصل برداشت پسته‌ها، مصوبه خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی موجب گلایه کشاورزان پسته‌کار شهرستان‌های رفسنجان و انار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز جمعی از کشاورزان شهرستان انار گلایه خود را به فرمانداری آوردند تا نماینده عالی دولت نسبت به مطالبات‌شان چاره‌ای اندیشیده و در خاموشی چاه‌موتورها تجدید نظر کند.

اگرچه تابستان است و گرمای هوا مصرف آب و برق را بالا برده است و صرفه‌جویی ضروری است، اما کشاورزانی که بعد از چند سال دلخوش محصول امسال هستند تا گرهی از مشکلات‌شان که طی این سال‌های بی‌محصولی روی هم تلنبار شده را باز کنند، با خاموشی چاه‌موتورها بیش از اندازه، متضرر خواهند شد که امیدواریم مسؤولان بهترین تصمیم را در این خصوص بگیرند.

این روزها به‌دلیل کمبود برق، مصوباتی مبنی بر خاموشی چاه‌موتورها به تصویب رسیده و قرار است در رفسنجان هفته‌ای ۱۲ ساعت(۲ زمان ۶ ساعته) چاه‌موتورها خاموش شوند و در شهرستان انار به گفته کشاورزان ۱۵ ساعت.

این موضوع کشاورزان را با چالش مواجه کرده چرا که برای رسیدن محصول به فصل برداشت اکنون زمان آبدهی بوده و اگر آب به درختان نرسد ممکن است به محصول خسارت وارد شود و این تحمیل تشنگی به درختان طلای سبز موجب گلایه کشاورزان شده است.

ثبت دیدگاه