• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

دومین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در شیراز آغاز به کار کرد

  • 03 خرداد 1402 - 14:07
دومین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در شیراز آغاز به کار کرد

دومین همایش سالانه “توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز” با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه مدیریت شهری، شهردار بغداد و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از ایران و سه کشور جهان، آغاز به‌کار کرد.

شهردار شیراز چهارشنبه سوم خرداد در همایش “سرمایه‌گذاری در شیراز” اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی بوده و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای میناکاری، قلم‌زنی، اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قطب پرشکی و گردشگری خود ظرفیت بی‌بدیلی را رقم زده است.

محمدحسن اسدی همچنین با تبریک سالروز آزادی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس، به عنوان حماسه‌ای بزرگ و افتخار آفرین، اضافه کرد: امروز در این همایش میزبان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از نقاط مختلف ایران و کشورهای عمان، چین و ترکیه هستیم.

او با اشاره به حضور شهردار بغداد در این همایش، شرکت شهرداران و روسای کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شوراهای کلانشهرها و معاونان مالی و اقتصادی شهرداری‌ها و … را مغتنم دانست و گفت:رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار “مهار تورم و رشد تولید” پیش‌نیازهایی را مطرح فرمودند که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی‌سازی اقتصاد از جمله آنهاست.

اسدی با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز با داشتن اساتید، نخبگان و فرهیختگانی که تلاش کردند و ماندند، موجب شده تا شیراز قطب فرهنگی هم شود، تصریح کرد: ما به دنبال فرصتی مجدد برای عرضه و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم.

او تأکید کرد: امروز موضوع اصلی و اساسی، حضور بخش خصوصی برای مدیریت شهری در کلان‌شهر شیراز است.

شهردار شیراز گفت: در دولت سیزدهم و پس از ٢٠ سال قانون درآمدهای پایدار تصویب شد که ماده یک آن به بخش سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایطی برای بخش خصوصی اختصاص داده شده تا با آرامش خاطر ورود کنند و سود ببرند.

اسدی همچنین با اظهار امیدواری از اینکه قانون درآمدهای پایدار که توسط مجلس و دولت نهایی و مردادماه سال گذشته ابلاغ شده، فرصت خوبی برای جذب بخش خصوصی است، گفت: سال گذشته نخستین همایش توسعه سرمایه‌گذاری طی دو روز برگزار شد که نتایج و دستاوردهای مطلوبی هم به همراه داشت.

او یادآور شد: در نخستین همایش، تفاهم‌نامه‌های مختلفی بالغ بر ۱۵هزار میلیارد تومان مبادله و میثاق‌نامه سرمایه‌گذاری نیز به امضا رسید و امروز هم سند امیدآفرینی در بخش سرمایه‌گذاری مبادله می‌شود.

شهردار شیراز همچنین پنجره واحد سرمایه‌گذاری را دغدغه امروز شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این کلانشهر عنوان کرد و گفت: بیش از یکسال است که این پنجره واحد در شیراز نهایی شده است.

اسدی همچنین خواستار همکاری و ورود همه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران شد و گفت: یکی از پررنگ‌ترین موضوعات و اولویت‌های ما سرمایه‌گذاری است و مدیران شهرداری بر اساس این عملکرد ارزیابی می‌شوند.

ثبت دیدگاه