• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

دومین رویداد ملی “ملاصدرا” در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

  • 26 اردیبهشت 1402 - 10:28
دومین رویداد ملی “ملاصدرا” در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز اعلام کرد: دومین رویداد ملی «ملاصدرا؛ نوآوری باز در صنعت ایران» یکم و دوم خردادماه به‌مناسبت روز ملاصدرا در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دکتر محمدحسین شیخی دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: این رویداد که با هدف حل مسائل و چالش‌ها و همچنین کمک به تجاری‌سازی در حوزه‌ صنعت ایران در پنج بخش نوآوری باز، گام معکوس، نشست‌های نوآوری»، تأمین نیروی متخصص و نمایشگاه نوآوری صنعتی طراحی شده است.

دبیر اجرایی دومین رویداد ملی ملاصدرا در ادامه به معرفی هریک از بخش‌ها نیز پرداخت و گفت: در بخش نوآوری باز، مسائل و چالش‌های صنعت از طریق دبیرخانه دائمی رویداد اطلاع‌رسانی می‌شود و هدف نهایی این بخش عقد قرارداد میان صنایع و شرکت‌های فناور به‌منظور حل مسائل صنعت است. از سوی دیگر در بخش تجاری‌سازی فناوری‌های تولید شده صنعت که توسط بخش خصوصی قابلیت تغییر کاربری و یا تجاری‌سازی با مدل های مختلف دارند، ارائه می‌شوند. 

شیخی ادامه داد: در بخش گام معکوس، سرمایه‌گذاران و مدیران پروژه صنایع اقدام به ارائه مسائل و چالش‌های صنعت خود به شرکت‌ها و تیم‌های فناور می‌کنند و تیم‌ها و شرکت‌های فناور می‌توانند به‌صورت مستقیم با مدیران پروژه ارتباط بگیرند.

او درخصوص بخش نشست‌های نوآوری در این رویداد نیز توضیح داد: نشست‌هایی هستند که با حضور مدیران و فعالان صنایع مختلف و با هدف گفتگو و بیان مسائل و چالش‌های روز اکوسیستم صنعتی کشور در روز رویداد برگزار می‌شوند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز بیان کرد: بخش تأمین نیروی متخصص در همایش ملی ملاصدرا که از ابتدای شروع رویداد اطلاع‌رسانی شده، ناظر به اهمیت تأمین نیروی انسانی متخصص برای صنعت ایجاد شده و برای این منظور فراخوان‌های تأمین نیروی موردنیاز برای جذب در صنعت، در تمام طول سال منتشر شده و در روز رویداد گزارش این اقدامات ارائه می‌شود.

او ادامه داد: در نمایشگاه نوآوری صنعتی نیز در این رویداد، جدیدترین دستاوردها و محصولات نوآورانه صنایع با هدف توجه به اهمیت نوآوری در صنعت، به نمایش گذاشته می‌شود. 

شیخی عنوان کرد: در پایان رویداد ملی ملاصدرا با اهدای نشان نوآوری ملاصدرا از صنایع پیشرو و فعال در عرصه توسعه‌ی نوآوری کشور قدردانی خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین رویداد ملی ملاصدرا گفت: این رویداد با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیش از ۳۰ دانشگاه و شرکت‌ مرتبط برگزار می‌شود. همچنین شش صنعت نفت و پتروشیمی، ITوICT، الکترونیک، میکروالکترونیک، برق و مخابرات، مکانیک و دریایی، خودروسازی و معدن، صنایع حاضر در این رویداد خواهند بود. 

ثبت دیدگاه