• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

کرونا گریبان‌گیر مردم فارس؛جدال ۳۱ بیمار کرونایی با مرگ

  • 02 اردیبهشت 1402 - 19:13
کرونا گریبان‌گیر مردم فارس؛جدال ۳۱ بیمار کرونایی با مرگ

کرونا همچنان گریبان مردم فارس را گرفته و طبق آخرین آمارها از وضعیت این بیماری؛ هم اکنون ۱۸۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

کرونا بیماری لجام گسیخته و چموشی که سرو کله‌اش اواخر بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در استان فارس پیدا شد،با گذشت بیش از سه سال و در حالی که بسیاری از مردم بر این باور بودند که این بیماری از بین رفته است هنوز همچنان جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد.

فراز و فرودهای کرونا

گرچه نوع شایع جدید این بیماری مانند قبل کشنده نیست و آمار مرگ و میر کاهش یافته است اما آخرین آمارها از وضعیت کرونا در استان فارس حاکی از آن است که موارد مرگ و میر و ابتلا به این ویروس همچنان ادامه دارد و نمودار سینوسی هر چند با ارتفاع کمتر اما همچنان به فراز و فرودهای خود ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اعلام کرده که تا روز گذشته حدود ۱۲ شهرستان وضعیت قرمز، ۶۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۷۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار داشته‌اند.

اگرچه امروز گزارشی از مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان فارس ارائه نشده اما بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از وضعیت این بیماری در بیمارستان‌های فارس هم‌اکنون ۱۸۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در این بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد، ۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این در حالیست که با آغاز اردیبهشت‌ماه سفرهای بهاری به این استان پهناور شروع شده است اما میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی به حداقل رسیده است.

بستری ۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۲، اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۲۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۴۱۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۸۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۲۰۰ نفر است.

۶۵۶ هزار و یکصد بهبودیافته از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و یکصد هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۴۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۰۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۴۱۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۱۴ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۳۱۷ دُز یادآور واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه