• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

تداوم مرگ کرونایی در فارس و وخامت حال ۳۶ بیمار مبتلا

  • 31 فروردین 1402 - 15:29
تداوم مرگ کرونایی در فارس و وخامت حال ۳۶ بیمار مبتلا

با تداوم موج هشتم کرونا و گسترش آن در فارس، تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از آن همچنان روند افزایشی دارد و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید بستری و یک بیمار مبتلا نیز فوت شد.

این شرایط گویای این مطلب است که کرونا همچنان هست و ساده انگاری آن ممکن است به قیمت جان انسان تمام شود.

آنچه که در بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مسئولان حوزه بهداشت و درمان همچنان بر آن تاکید می شود، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و همچنین عدم حضور در مکان های شلوغ است، مواردی که به نظر می رسد چندان به آنها عمل نمی‌شود.

هشت هزار و ۲۰۰ جان باخته کرونا

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جدیدترین آمار خود، تعداد جانباختگان ناشی از کرونا در فارس از ابتدای شروع همه گیری آن تاکنون را هشت هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: یکی از این فوتی ها مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۰۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۳۸۹ بیمار مثبت شناسایی شدند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای شیوع کرونا یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۹۶۱ تست تشخیصی ملکولی داده‌اند که ۵۳۵ هزار و ۱۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون ۴۳۱ هزار و ۸۴۷ مورد تست سریع انجام داده که تست ۱۲۹ هزار و ۳۷۶ بیمار نیز مثبت شده است.

۳۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه

هم اینک ۲۱۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبتهای ویژه درمانی دریافت می کنند.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۵۶ هزار و ۵۸ هم نفر در استان پس از ابتلا به کرونا، بهبود یافته اند.

تزریق افزون بر هشت میلیون دُز واکسن

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۱۸ دُز واکسن تزریق شده است.

از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۹۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۴۱۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۰۸ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۳۰۲ دُز یادآور واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه