• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

وخامت حال ۴۲ بیمار کرونایی در فارس

  • 16 فروردین 1402 - 16:12
وخامت حال ۴۲ بیمار کرونایی در فارس

هم اکنون ۲۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و حال ۴۲ بیمار وخیم گزارش شده است.

بر اساس شواهد موجود، موج هشتم کرونا از شدت علائم بیشتری برخوردار است و نشانه‌هایی از قبیل سرماخوردگی شدید شبیه آنفلوانزا، درگیری در ناحیه گلو حتی ریه، آبریزش، عطسه، بدن درد، تب و ضعف عمومی به همراه دارد.

به اعتقاد کارشناسان بهداشت و درمان، زدن ماسک از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند اما در این میان واکسن نقش پیشگیری کننده دارد به طوری که از انتشار ویروس به شکل ابتلای مستقیم جلوگیری می‌کند و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.

هرچند فوتی‌های کرونا در موج هشتم کمتر است اما به نظر می‌رسد این موج جهش قابل توجهی نسبت به موج ششم و هفتم دارد و می‌طلبد مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۵۲ مبتلا مربوط به استان فارس است.

بستری ۲۵۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کرونا در استان را از ابتدای شیوع تا کنون اعلام کرد.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۵۴۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۹۹۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۵۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۶۹۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۴۸۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۲۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بستری ۵۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۵۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۸۷ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۵۱۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده است که در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۲۹ دُز رسیده است؛ از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۲۸ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۶۳ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۷۵ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۶۳ دُز یادآور واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه