• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

افزایش موارد بستری روزانه کرونا در فارس

  • 24 اسفند 1401 - 16:29
افزایش موارد بستری روزانه کرونا در فارس

به استناد اطلاعات آماری آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در فارس، طی روزهای اخیر شاهد افزایش موارد بستری و تعداد بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه پزشکی در این استان هستیم.

براساس آخرین گزارش از وضعیت کرونا در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح چهارشنبه ۲۴ اسفند، با انجام دو میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۸۷ تست تشخیصی، ۶۶۳ هزار و ۷۵ بیمار مثبت در این استان شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست که از کل بیماران شناسایی شده از ابتدا تاکنون، ۶۵۴ هزار و ۶۵۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

طبق این اطلاعات آماری، طی شبانه روز منتهی به صبح چهارشنبه ۲۴ اسفند، ۳۶ بیمار جدید مثبت یا دارای علائم مشکوک کرونا در بیمارستان‌های فارس پذیرش و بستری شده‌اند.

تا صبح امروز ۲۵۴ بیمار به دلیل ابتلا یا داشتن علائم مشکوک کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که ۴۶ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی، خدمات ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

براساس این آمار، طی شبانه روز اخیر، مورد فوتی گزارش نشده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در فارس همچنان ۸۱۷۲ نفر ثابت مانده است.

این گزارش همچنین حاکیست که در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۱۹ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

برپایه همین گزارش، از کل واکسن‌های تزریق شده، ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۸۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۱۰ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۱۱ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۳ دُز یادآور واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه