• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

آغاز تحقیقات قضایی برای حادثه آتش سوزی پاساژ در کوهچنار فارس

  • 11 اسفند 1401 - 14:37
آغاز تحقیقات قضایی برای حادثه آتش سوزی پاساژ در کوهچنار فارس

دادستان شهرستان کوهچنار گفت:در پی وقوع حادثه آتش سوزی در مجتمع تجاری آریا در شهرستان کوهچنار استان فارس، دادستان این شهرستان از تشکیل پرونده و آغاز تحقیقات قضایی در خصوص بررسی علل این حادثه خبر داد.

احمد مولایی روز پنجشنبه با بیان اینکه حدود ساعت ۵ صبح امروز آتش سوزی در این پاساژ آغاز شد و ۳۲ باب مغازه در طبقه همکف و ۸ باب مغازه در طبقه اول را طعمه حریق کرد گفت: با همکاری نیروهای عملیاتی آتش نشانی و نیروهای امدادی شهرستان های کوهچنار، ممسنی، رستم ، کازرون و شیراز حریق اطفا شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدومی نداشته است گفت: برآوردهای اولیه حکایت از خسارات مالی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال است.

این مقام قضایی افزود: بررسی اولیه نشان می دهد علت اولیه وقوع حادثه اتصال برق بوده اما اظهار نظر قطعی در این خصوص پس از تکمیل تحقیقات و بر اساس نظرات کارشناسی انجام و اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد در صورت احراز قصور ، تقصیر و یا ترک فعل احتمالی افراد یا مسئولین برخورد قانونی در دستور است و دادستانی این شهرستان موضوع را تا حصول کامل نتیجه دنبال خواهد کرد.

پیش از این محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار گفته بود: آتش سوزی در مجتمع تجاری آریا که به شکل حرف ال انگلیسی (L) و در بلوار شهید سلیمانی قائمیه واقع است، حوالی ساعت پنج صبح آغاز و موجب خسارت به مغازه های این بازار و همچنین برخی واحدهای تجاری مجاور شده است و در این حادثه حدود ۳۶ مغازه دچار حریق شدند.

مدیرکل بحران استان فارس هم اظهار کرد: آتشسوزی در این منطقه به طور کامل مهار شده است.

شهرستان کوه‌چنار به مرکزیت شهر قائمیه در ۱۳۰ کیلومتری شیراز و در غرب استان فارس واقع است.

ثبت دیدگاه