• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

ذخایر خونی فارس در وضعیت بحرانی قرار دارد

  • 10 اسفند 1401 - 10:33
ذخایر خونی فارس در وضعیت بحرانی قرار دارد

مدیرکل انتقال خون استان فارس اعلام کرد: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و با توجه به وضعیت بحرانی استان فارس در ذخایر خونی این استان با کمبود ذخایر گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی A مثبت، A منفی و O منفی روبه‌رو است.

مجید اکبرزاده روز چهارشنبه در این باره افزود: هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور مسافران نوروزی در استان فارس و به دلیل افزایش سوانح جاده‌ای و اعمال جراحی در این مدت نیاز مبرمی به فرآورده‌های خونی داریم.

مدیرکل انتقال خون استان فارس ادامه داد: در بیمارستان‌های استان فارس بیماران بستری یا بیماران مبتلا به سرطان و تالاسمی و مصدومان سوانح جاده‌ای نیاز ویژه به خون دارند و تحقق این مهم در گرو افزایش مشارکت مردم در امر اهدای خون است. مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در این امر حسنه مشارکت داشته باشند.

اکبرزاده به بیان برنامه فعالیت پایگاه‌های انتقال خون شیراز پرداخت و گفت: مردم می توانند از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روزهای شنبه تا چهارشنبه به پایگاه اهدای خون حضرت سیدالشهدا (ع) که در ورودی شهرک استقلال، قبل از شهرک گلستان جنب آتش نشانی، ابتدای بلوار جهاد واقع شده مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: پایگاه قوامی واقع در خیابان قصرالدشت و پایگاه نمازی واقع در میدان نمازی، از روز شنبه تا پنج شنبه، از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه شب و روزهای تعطیل و جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه تیم‌های سیار و اتوبوس اهدای خون سازمان طبق اعلام و هماهنگی‌های قبلی در ادارات، محله‌ها و شهرستان‌ها حضور می‌یابند گفت: مردم در دیگر شهرستان‌های استان فارس هم از ساعت ۸ تا ۱۳ روزهای شنبه تا پنج شنبه هر هفته می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون در این شهرستان‌ها مراجعه کنند.

ثبت دیدگاه