• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

باران مناطق شمالی، مرکزی و شرق استان فارس را فرا می‌گیرد

  • 07 اسفند 1401 - 12:07
باران مناطق شمالی، مرکزی و شرق استان فارس را فرا می‌گیرد

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش باران همراه با وزش باد، گاهی رعد و برق  و احتمال تگرگ در مناطق شمالی، مرکزی، شرقی و شهرستان سپیدان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی از بعدازظهر یکشنبه هفتم اسفندماه در مناطق شمالی، مرکزی و شهرستان سپیدان در غرب این استان آغاز می شود و تا سه شنبه نهم اسفند ماه ادامه دارد.
مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه جدید بارشی برای دوشنبه هشتم اسفند در استان به ویژه مناطق شمالی و مرکزی فعال است و سه شنبه نهم اسفند هم مناطق شمالی و شرقی استان فارس را در بر می گیرد.

لغزندگی و آبگرفتگی
وی اضافه کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی وآبگرفتگی بر خی معابر ، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها
مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: عدم توقف و تردد درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی کانال ها و آب راه های درون شهری ، پاک سازی دهانه پل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری و گذرگاه های کوهستانی و عدم حضور در ارتفاعات توصیه می شود.

افزایش ۲۳ درصدی باران در فارس
پیشتر نیز اداره کل هواشناسی استان فارس اعلام کرده بود میزان بارش در سال ۱۴۰۱ زراعی نسبت به مشابه پارسال افزایش ۲۳ درصدی داشته است.
براین اساس شهرستان های سپیدان، نورآباد ممسنی، کازرون، فیروزآباد و سد درودزن بیشترین میزان بارندگی در سال زراعی داشته اند و در شیراز هم ۲۸۹ میلی متر باریده است.

ثبت دیدگاه