• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

بهره‌برداری از دوربرگردانی نیایش

  • 01 اسفند 1401 - 8:49
بهره‌برداری از دوربرگردانی نیایش

دوربرگردان نیایش شیراز با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و همچنین چندین طرح عمرانی در منطقه یک شهرداری این شهر با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

شهردار شیراز یکشنبه در آیین بهره برداری از دوربرگردان نیایش با بیان اینکه با افتتاح این دور برگردان شاهد کاهش ترافیک در بلوار شهید چمران و تردد آسان خودروها در این منطقه خواهیم بود،گفت: کلنگ زنی این پروژه ۶ سال قبل انجام شد اما در این پروژه در مرحله کلنگ زنی باقی و معطل ماند تا اینکه در خرداد ماه امسال عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد و چهار ماه زودتر از موعد اعلام شده نیز به بهره برداری رسید.

محمد حسن اسدی با اشاره به اینکه اولین بازدید عمرانی از این پروژه در مهر ماه سال جاری صورت گرفت، گفت: باتوجه به اینکه احداث این پروژه در یک شریان اصلی قرار داشت و مدت زمان یکسال اجرا برای آن بسیار زیاد بود با بررسی و توافق صورت گرفته مقرر شد طی هشت ماه این پروژه افتتاح شود.

وی ادامه داد: این پروژه به سبب ایجاد ترافیک، زحمت بسیار زیادی برای مردم داشت اما بازخوردهای مثبتی از اجرای این پروژه را شاهد خواهیم بود.

شهردار شیراز تصریح کرد: در اجرای پروژه به دلیل بارندگی زیاد و برودت هوا و از سوی دیگر تورم چشمگیر با مشکلاتی مواجه بودیم.

اسدی با بیان اینکه یکی از دلایلی که در خصوص طولانی بودن اجرای پروژه ها مطرح می شود، موضوع منابع مالی است، عنوان کرد: امروز با تلاش همه معاونین، شهرداران مناطق و پرسنل مجموعه شهرداری و اعضای شورا یک اتحاد، انسجام و همدلی وجود دارد و این پروژه یکی از ده ها و حتی صدها پروژه ای است که با زحمت فراوان شهرداری اجرا شد و دیگر دستگاه های اجرایی نیز باید در این حوزه پیشرو بوده ؛ چرا که شأن مسئولین و خدمت گذاران چیزی جز خدمت به مردم و آحاد جامعه نیست.

وی با اشاره به اینکه امید است این اقدام آغازی باشد تا کارهای بزرگ‌تری انجام شود، اضافه کرد: طی ده روز آینده در صورت مطلوب بودن شرایط جوی و بارندگی فاز اول پروژه ۵۵ متری هاشمی رفسنجانی در ادامه شهرک حافظ به بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

شهردار شیراز افزود: با شروع به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز بودجه این شهر ۶ هزار میلیارد تومان شامل ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری بود اما با گذشت یکسال از دوره ششم بودجه عمرانی از ۶ هزار میلیارد به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که بیش از ۸۰ درصد از این بودجه نیز مربوط به حوزه عمرانی است.

اسدی خاطر نشان کرد: بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری مربوط به حوزه عمرانی است که در مقایسه با سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته و این افزایش به معنای جهش عمرانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این آیین گفت: افتتاح این پروژه نشان از تلاش مضاعف مجموعه شهرداری و پرسنل آن برای خدمت رسانی به مردم دارد.

مهدی طاهری با بیان اینکه جهاد عمرانی عنوانی است که در جهش عمرانی کلانشهر شیراز شاهد آن هستیم ،خواستار افزایش تبلیغات شهری برای بازتاب خدمات رسانی به شهروندان شد.

وی معتقد است که باید تلاش مدیریت شهری در تبلیغات شهری لحاظ شود تا مردم شاهد این اقدامات باشند

طاهری با اشاره به تفاوت پروژه تقاطع غیر همسطح نیایش با سایر پروژه های شهری گفت: شروع و پایان این پروژه در طول شورای ششم انجام شد که امیدواریم شاهد افتتاح چنین پروژه های باشیم که در طول شورای ششم کلنگ زنی و قبل از پایان مسولیت به بهره برداری می رسد.

عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز گفت: با توجه به اینکه محدوده مرکزی شهر در منطقه یک شهرداری قرار دارد دسترسی به فضای سبز و پارک علاوه بر نیاز اصلی مردم به این فضا به جهت پدافند غیر عامل نیز بسیار حائز اهمیت است، چرا که در صورت وقوع حوادث، فضاهای باز شهری است که می تواند به مردم کمک کند و به عنوان پناهگاه باشد

غلامعلی ترابی افزود: خدمت به مردم در این برهه و زمان بالاترین کاری است که می توان انجام داد و امید آفرینی را به جامعه منتقل کرد و مدیران شهری با تمام قوا در خدمت مردم هستند و با پیگیری شبانه روزی تلاش دارند تا رفاه و آسایش و آرامش بیشتری به مردم ارائه کنند.

ثبت دیدگاه