• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

افزایش ۲۳ درصدی باران در استان فارس نسبت به مشابه پارسال

  • 26 بهمن 1401 - 12:58
افزایش ۲۳ درصدی باران در استان فارس نسبت به مشابه پارسال

اداره کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: میزان بارش در سال ۱۴۰۱ زارعی نسبت به مشابه پارسال افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

مدیرکل هواشناساسی استان فارس گفت: بر اساس جدول منتشر شده تا ۲۵ بهمن ماه میانگین بارندگی در استان در سال زارعی جاری که از مهرماه آغاز می شود تا کنون ۲۲۹ میلی متر گزارش شده است این در حالی که در مدت مشابه پارسال ۱۸۶ میلی متر بوده است.

مسعود حقیقت ادامه داد: میانگین بلند مدت بارندگی سال زارعی استان فارس در مدت مشابه ۱۷۱ میلی متر بوده است و در صد تغییرات بارندگی سال زراعی نسبت به میانگین بلند مدت این استان در مدت مشابه ۳۳ در صد افزایش داشته است.

سپیدان صدرنشین بارندگی سال زارعی

وی اضافه کرد:‌ شهر ستان سپیدان با ۵۹۹ میلی متر صدرنشین میزان بارندگی در سال زارعی است، در حالی که در مدت مشابه پارسال دراین شهرستان ۴۲۳ میلی متر باران باریده بود.

سد درود زن ۳۱۷ میلی متر

همچنین نور آباد ممسنی با ۵۱۳ میلی متر، ٰ‌کازرون با ۴۵۷، ٰ‌فیروز آباد با ۴۰۶ و سد درود زن هم با ۳۱۷ میلی متر در رتبه های بعدی میزان بارندگی سال زارعی جاری قرار گرفتند.

شیراز ۲۸۹ میلی متر

همچنین در سال زارعی جاری در شیراز ۲۸۹ میلی متر باران باریده است در حالی که در این شهرستان و در مدت مشابه پارسال ۱۴۳ میلی متر باران باریده بود.

هشدار نارنجی اواخر هفته برای فارس

به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی استان فارس ۲۶ بهمن با اعلام سطح نارنجی نسبت به رگبار بارانٰ، رعد برق ‌و وزش باد شدید به ویژِه در مناطق نیمه شمالی و مرکزی استان فارس در اواخر هفته هشدار داد.

ثبت دیدگاه