• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

برف و باران برخی مناطق استان فارس را فرا می‌گیرد

  • 23 بهمن 1401 - 8:29
برف و باران برخی مناطق استان فارس را فرا می‌گیرد

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش برف و باران در مناطقی از  شمال، شمال غرب و بارندگی در نقاطی از مرکز استان همراه با وزش شدید باد و رعد و برق از یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تا چهارشنبه ۲۶ همین ماه در استان فارس  هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس اظهار داشت: این سامانه جدید برفی و بارانی یکشنبه ۲۳ بهمن در مناطق شمال، شمال غرب و بخش هایی از مرکز استان آغاز و دوشنبه ۲۴ بهمن در همین مناطق فعال است.
مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین این سامانه جدید بارشی برای سه شنبه ۲۵ بهمن در مناطق شمال ، شمال غرب و بخش هایی از مرکز استان و برای چهارشنبه ۲۶ همین ماه هم در همین مناطق گزارش شده است.

لغزندگی ، اختلال در رفت و آمد
مدیر کل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده های کوهستانی، احتمال اختلال در رفت و آمد در محور های شمالی استان وجود دارد.

احتیاط در سفرهای برون شهری
حقیقت تاکید کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری و گذرگاه های کوهستانی در نیمه شمالی استان توصیه می شود.

میانگین بارش اخیر فارس ۱۰ میلی متر ، سال زارعی ۲۲۴
به گزارش ایرنا، میانگین بارش های اخیر در فارس ۱۰ میلی متر گزارش شده و میانگین جمع بارندگی های سال زارعی فارس هم به ۲۲۴ میلی متر رسیده است.

سپیدان همچنان صدرنشین
بر این اساس سپیدان با ۵۴۹ میلی متر همچنان در صدر بارش های سال زراعی جاری که از مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز می شود، تا ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۱۸ بهمن، قرار دارد ، نور آباد ممسنی با ۴۹۰ ، قیرو کارزین با ۴۵۶، فیروزآاباد با ۴۰۶ و شیراز با ۲۸۸ در رتبه های بعدی میزبان بارندگی سال زارعی قرار دارند.

ثبت دیدگاه