• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

هوای فارس پنج روز آینده برفی و بارانی است

  • 10 بهمن 1401 - 14:08
هوای فارس پنج روز آینده برفی و بارانی است

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق،  وزش باد شدید، بارش برف در مناطق شمالی، احتمال کولاک برف در ارتفاعات مناطق مرکزی، بارش تگرگ در نقاط مستعد، مه گرفتگی و کاهش دید در شمال غرب، شمال، نقاط مرکزی، و نواحی جنوبی هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی ازامروز دوشنبه دهم بهمن از شمال غرب فارس همراه با بارش پراکنده و افزایش وزش باد در شمال استان آغاز می شود.
مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین سه شنبه ۱۱ بهمن بتدریج گسترش سامانه بارشی در نواحی شمالی و برخی نقاط مرکزی همراه با وزش باد در شمال استان به ویژه در شمال شرقی ادامه دارد و برای چهارشنبه ۱۲ بهمن هم در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و شمال غربی همراه با افزایش باد در شمال استان بارش باران گزارش شده است.
وی اضافه کرد: این سامانه بارشی پنجشنبه ۱۳ بهمن در سطح استان به ویژه نواحی جنوبی و بخش هایی از مرکز و برای جمعه ۱۴ بهمن هم بارش پراکنده در برخی نقاط جنوبی همراه با مه گرفتگی و کاهش دید در برخی نقاط استان گزارش شده است.

لغزندگی جاده ها
حقیقت اضافه کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

لایروبی کانال ها و آب راه ها
مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آب راه ها وعدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها محافظت از محصولات کشاورزی ، خود داری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع و حفاظت از گلخانه ها با استفاده از کیسه های شن و طناب کشی توصیه می شود.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته، آباده واقلید با یک درجه زیر صفر سردترین منطقه فارس بودند.

ثبت دیدگاه