• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

قیرو کارزین فارس با ۷۳ میلی متر باران بالای جدول بارندگی قرار گرفت

  • 28 دی 1401 - 8:19
قیرو کارزین فارس با ۷۳ میلی متر باران بالای جدول بارندگی قرار گرفت

اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد:  در جدول میزان بارش برف و باران که از بامداد سه شنبه در فارس آغاز شد، تا ساعت ۲۱:۳۰ ادامه داشت ، شهرستان قیر و کازین با ۷۳  میلی متر باران در صدر جدول بارندگی قرار دارد و در ۶ منطقه فارس هم  برف زمین را سپید پوش کرد.

مدیرکل کل هواشناسی فارس گفت:‌ میانگین بارش باران برای فارس در ۳۳ ایستگاه ثبت شده ۳۴ میلی متر بوده و میانگین جمع بارندگی سال زارعی ( مهر ماه ۱۴۰۱ تا ۲۷ دی ) تاکنون ۱۷۹ میلی متر به ثبت رسیده است.

شیراز ۴۳ و شهرک گلستان ۴۷ میلی متر باران بارید
مسعود حقیقت ادامه داد:‌ در بارندگی اخیر پس از قیرو کارزین که ۷۳ میلی متر بارید، فیروز آباد با ۶۷، داراب با ۶۵، نور آباد ممسنی و جهرم با ۵۸، فسا با ۵۷، فراشبند و زرین دشت با ۴۹، سپیدان با ۴۸، شهرک گلستان شیراز با ۴۷، شیراز با ۴۳، کازرون با ۴۱ و استهبان هم با ۴۰ میلی متر در رتبه های بعدی میزان بارندگی اخیر قرار گرفتند و در سد درودزن هم ۳۹ میلی متر گزارش شده است.

همچینن منطقه فورگ داراب و مُهر با یک میلی متر کمترین میزان بارندگی اخیر داشته اند.

سپیدان صدرنشین سال زارعی

مدیر کل هواشناسی فارس اضافه کرد: همچنین سپیدان با ۴۱۱ میلی متر در صدر میزان بارندگی سال زارعی ۱۴۰۱ قرار دارد، نوراباد ممسنی با ۳۹۶، کازرون با ۳۹۴، فیروزآباد با ۳۲۲، شهرک گلستان شیراز با ۳۱۰ میلی متر در رتبه های بعدی قرار دارند، شیراز هم ۲۳۵ میلی متر به ثبت رسیده است و منطقه فورگ هم با ۴۷ میلی متر کمترین میزان بارندگی در سال زارعی داشته است.

۲۷ سانتی‌متر برف در اقلید
حقیقت بیان داشت: همچنین طی بارندگی برف، اقلید با ۲۷ سانتی متر صدرنشین است، آباده با ۱۷، سپیدان با ۱۵ ایزد خواست با ۱۳، ‌صفا شهر با ۱۲ و سد درود زن هم با ۲ سانتی متر در رتبه های بعدی قرار دارند.

اداره کل هواشناسی ۲۵ دی ماه با انتشار اطلاعیه سطح قرمز نسبت به بارش باران در روزهای ۲۶ و ۲۷ دیماه در تمام مناطق استان و بارش برف در نیمه شمالی و ارتفاعات مرکزی استان همراه با رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید هشدار داده بود.

ثبت دیدگاه