• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

برف و باران اوایل هفته آینده فارس را فرا می‌گیرد

  • 22 دی 1401 - 10:58
برف و باران اوایل هفته آینده فارس را فرا می‌گیرد

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش باران در مناطق شمالی، مرکزی وغربی همراه با بارش برف در نواحی شمالی، وزش باد شدید و احتمال رعد و برق از شنبه ۲۴ دی تا دوشنبه ۲۶ همین ماه در استان فارس هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: براساس این سامانه جدید بارشی،برای شنبه ۲۴ دی، بخش های شمالی، غربی و مرکزاستان، یکشنبه ۲۵ دی، غرب، جنوب غربی، مرکزی و شمالی استان و برای دوشنبه ۲۶ دی هم در نیمه غربی، جنوبی به ویژه در جنوب غربی پیش بینی شده است.

لغزندگی جاده های کوهستانی
مسعود حقیقت ادامه داد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده های کوهستانی، احتمال اختلال در رفت و آمد به ویژه در محورهای شمالی و کوهستانی و مه گرفتگی در جاده ها وجود دارد.
وی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری و گذرگاه های کوهستانی، لایروبی کانال و آب راه‌ها و مدیریت در مصرف انرژی به ویژه گاز توصیه می شود.
همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، منطقه ایزد خواست با ۹ درجه زیر صفر، خرم بید با منهای هفت درجه و سپیدان با منهای ۶ درجه سردترین مناطق فارس بود و لامرد و مُهر هم با ۱۰ درجه بالای صفر گرمترین منطقه فارس به خود اختصاص دادند.
همچنین دمای هوای شیراز هم طی بامداد امروز به منهای سه درجه زیر صفر رسید .
به گزارش ایرنا میانگین بارندگی فارس در سال زارعی تاکنون ۱۲۳ میلی متر گزارش شده است در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۹۷ میلی متر بوده است و میزان بارش های امسال حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می دهد.

ثبت دیدگاه