• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

بارش برف و باران پراکنده طی پنج روز آینده در راه فارس

  • 10 دی 1401 - 10:33
بارش برف و باران پراکنده طی پنج روز آینده در راه فارس

 اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: هوای استان فارس طی پنج روز آینده، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با رگبار پراکنده برف و باران، احتمال رعد و برق و کاهش محسوس دما در پاره ای از نقاط استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی پنج روزآینده آسمان استان فارس کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت ها وزش باد متوسط تا نسبتا شدید پیش بینی شده است.
مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین با گذر متناوب امواج ضعیفی بر روی استان طی شامگاه شنبه، یکشنبه، شامگاه دوشنبه و سه شنبه، آسمان ابری در بعضی ساعت ها هوایی مه آلود و در پاره ای نقاط استان گاهی رگبار پراکنده باران در نیمه جنوبی و بارش پراکنده برف و باران در نیمه شمالی دور از انتظار نیست.
وی اضافه کرد: طی این ناپایداری ها در نواحی کوهستانی و گردنه های نیمه شمالی و غربی، رخداد مه غلیظ و رگبار پراکنده برف و باران و احتمال رعد و برق گزارش شده است و به سبب لغزندگی و کاهش دید در مسیر های نواحی یاد شده احتیاط در تردد جاده ای ضروری است.
حقیقت تاکید کرد: همچنین برای شامگاه شنبه ۱۰ دیماه افزایش نسبی دمای شبانه خواهیم داشت و برای شامگاه یکشنبه ۱۱ دیماه کاهش محسوس دمای شبانه به ویژه در نیمه شمالی استان پیش بینی می شود.
همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته خرم بید مرکز شهرستان صفا شهر با منهای ۶ درجه زیر صفر، آباده، ایزد خواست و بوانات با منهای پنج درجه زیرصفر سردترین مناطق فارس بود و لامرد هم با ۹ درجه بالای صفر، عنوان گرمترین نقطه استان را به خود اختصاص داد.
همچنین دمای هوای شیراز در بامداد امروز شنبه ۲ درجه بالای صفر بوده است.

ثبت دیدگاه