• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

مدیرکل راهداری فارس: سفر غیرضروری نروید

  • 02 دی 1401 - 12:13
مدیرکل راهداری فارس: سفر غیرضروری نروید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: با توجه به پیش بینی بارش باران و برف، شهروندان ترجیحا از تردد غیرضروری در برخی محورهای مواصلاتی استان در روزهای جمعه و شنبه دوم و سوم دی‌ماه خودداری کنند.

علیرضا راستیار افزود: با توجه به پیش بینی بارش باران و برف و هم چنین پیش بینی کاهش دما از مردم درخواست می‌شود از تردد غیرضروری در محورهای مواصلاتی شهرستان های آباده، سپیدان، اقلید، خرم بید و بوانات در روزهای جمعه و شنبه پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی بارش برف و پیش بینی برودت دما و وزش باد در شهرستان‌های شمالی و غربی استان، لزوم گشت زنی، استقرار اکیپ‌های راهداری و نمک پاشی با هدف آمادگی به دلیل کولاک و یخبندان پس از بارش در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های ذکر شده در دستورکار راهداران است.
راستیارخاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا می‌شود از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت سفر زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی،لباس گرم و دیگر ملزومات لازم را به همراه داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس افزود: هموطنان می‌توانند برای کسب هرگونه اطلاعات در خصوص راهها با مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

پیش‌از این، اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به نفوذ سامانه بارشی، رعد وبرق در بعضی ساعات ، وزش باد شدید، مه گرفتگی، کاهش دید و بارش برف در مناطق شمالی، برخی مناطق مرکزی و ارتفاعات این استان هشدار داد.
مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: جمعه دوم دیماه نفوذ سامانه بارشی از سمت شمال غربی استان آغاز و به تدریج در شمال، مرکز و غرب استان در بر می گیرد.
مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین این سامانه بارشی برای شنبه سوم دیماه در سطح استان به ویِژه در نواحی غربی، ٰشمالی و بخش هایی از جنوب فعال است.
وی اضافه کرد: یکشنبه چهارم دیماه ٰمه گرفتگی، کاهش دید در مناطق مستعد و کاهش دمای شبانه پیش‌بینی شده است.

ثبت دیدگاه