• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

بارش برف و باران در راه مناطق شمالی، مرکزی و غرب فارس

  • 30 آذر 1401 - 14:51
بارش برف و باران در راه مناطق شمالی، مرکزی و غرب فارس

اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به نفوذ سامانه بارشی، رعد وبرق در بعضی ساعات ، وزش باد شدید، مه گرفتگی، کاهش دید و بارش برف در مناطق شمالی، برخی مناطق مرکزی و ارتفاعات این استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: جمعه دوم دیماه نفوذ سامانه بارشی از سمت شمال غربی استان آغاز و به تدریج در شمال، مرکز و غرب استان در بر می گیرد.

مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین این سامانه بارشی برای شنبه سوم دیماه در سطح استان به ویِژه در نواحی غربی، ٰشمالی و بخش هایی از جنوب فعال است.

وی اضافه کرد: یکشنبه چهارم دیماه ٰمه گرفتگی، کاهش دید در مناطق مستعد و کاهش دمای شبانه گزارش شده است.

لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر

مدیر کل هواشناسی فارس ادامه داد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها به ویژه در نواحی کوهستانی ، آبگرفتگی در معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها نیز وجود دارد.

به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی

حقیقت تاکید کرد:احتیاط در تردد به دلیل لغزندگی جاده ها، به همراه زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در نیمه شمالی استان،پرهیز از سفر های برون شهری، عدم تردد و یا اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف مسیل ها،پاکسازی و لایروبی کانال ها و آب راه ها توصیه می شود.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام هواشناسی میزان بارندگی اخیر که به مدت چهار روز و تا ۲۶ اذرماه گزارش شده بود در پنج ایستگاه از جمله آباده ، ایزد خواست، بوانات، درود زن و زرقان از نیم تا یک میلی متر باران باریده است.

همچنین طی بارندگی سال زارعی، کازرون با ۱۷۵ ،‌ سپیدان با ۱۷۲، نورآباد با ۱۶۶ و شیراز با با ۱۰۸ میلی متر بیشترین میزان بارندگی در فارس داشته اند و لامرد هم با ۹ میلی متر کمترین بارش را در سال زارعی تا کنون داشته است.

ثبت دیدگاه