• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات ۳۲ واحد تولیدی استان فارس

  • 15 آذر 1401 - 18:03
تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات ۳۲ واحد تولیدی استان فارس

گره‌گشایی از مسائل و مشکلات ۳۲  واحد تولیدی استان فارس در دستور کار جلسه سه‌شنبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولان این استان بود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقای توان تولید اقتصاد مقاومتی استان در شیراز افزود: این کارگروه فعال سازی و توانمندسازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و بازگرداندن آنها به چرخه تولید را به عنوان یک اولویت مهم با جدیت دنبال می کند.

حمید رضا ایزدی افزود: بازگشت واحدهای تولیدی غیر فعال و نیمه فعال به چرخه تولید موجب ارتقای بهره وری، افزایش تولید و ایجاد ظرفیت های جدید شغلی می‌شود.

وی، بر لزوم کمک به بهبود عملکرد واحدهای تولیدی و عارضه یابی مشکلات این واحدها تاکید کرد و ادامه داد: راهکارهایی همچون تغییر در محصول تولیدی، اصلاح فرایندهای تولید، ارتقاء فناوری و نوسازی ماشین آلات و خطوط تولید، مشارکت و جذب شرکای جدید و واگذاری به سرمایه گذاران جدید، تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش، کمک به تامین مواد اولیه، شناسایی بازار و فروش محصولات از جمله راهکارهایی است که در بحث رسیدگی به مشکلات واحدهای راکد و دارای مشکل دنبال می شود.
ایزدی گفت: جذب سرمایه گذار، ایجاد سرمایه گذاری لازم، فراهم سازی زیرساخت، بهره‌مندی از تکنولوژی روز و آموزش نیروی انسانی متخصص و ماهر در تقویت و رشد اقتصادی تاثیر مهم و بسزایی دارد.

ثبت دیدگاه