• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

بستری ۵۰ بیمار به دلیل کرونا در فارس

  • 23 مهر 1401 - 18:01
بستری ۵۰ بیمار به دلیل کرونا در فارس

براساس آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار مثبت یا دارای علائم بیماری کروناویروس در مراکز درمانی استان فارس بستری شدند.

براساس آخرین آمار از وضعیت شیوع بیماری کووید-۱۹، با بستری شدن ۵۰ مورد جدید ابتلا یا مشکوک ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت منتهی به شنبه ۲۳ مهر، جمع بیماران بستری در مراکز درمانی استان فارس به ۲۸۹ نفر افزایش یافته است.

آمارهای اعلامی حاکیست که از بین کل بیمارانی که به دلیل کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند، ۳۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های آی سی یو، خدمات مراقبت ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

گزارش وضعیت شیوع کرونا در فارس نشان می‌دهد که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۴۳ هزار و ۵۵۲ تست تشخیصی مولکولی سریع منجر به شناسایی ۶۶۰ هزار و ۶۳۳ بیمار مثبت شده است.

از این تعداد بیمار شناسایی شده، خوشبختانه تاکنون ۶۵۱ هزار و ۸۷۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدیدی از فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده اما از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، تعداد ۸۱۶۰ نفر فوت کرده‌اند.

آمار واکسیناسیون نیز نشان‌دهنده آنست که تاکنون هشت میلیون و ۲۸۱ هزار و ۷۲۰ دُز انواع واکسن در چهار دُز به جمعیت گروه هدف در شهرستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی شیراز تزریق شده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۷۸ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۱۹ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۸۵۴ دُز نوبت سوم و ۱۳۱ هزار و ۴۶۹ دُز یادآور واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه