• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

تدارک فارس برای میزبانی برنامه‌های هفته فرهنگ تاجیکستان در شیراز

  • 12 مهر 1401 - 16:04
تدارک فارس برای میزبانی برنامه‌های هفته فرهنگ تاجیکستان در شیراز

– شهرهای دوشنبه پایتخت تاجیکستان و شیراز که پیش‌تر تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کرده‌اند، در رخدادی تازه با برپایی هفته فرهنگ تاجیکستان طی روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱، در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه گام برمی‌دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این باره اعلام کرد: تالار حافظ این اداره کل در شیراز، ساعت ۱۹ پنجشنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم مهرماه جاری، میزبان وزیر و اهالی فرهنگ، ادب و هنرمندان کشور دوست و همسایه تاجیکستان خواهد بود تا هنرمندان تاجیکی هنرهای نمایشی و موسیقی به اجرای برنامه بپردازند.
حمیدرضا قانعی با اشاره به اینکه هفته های فرهنگی یکی از بهترین راهکارهای ارزشمند برای معرفی ظرفیت های فرهنگی ایران با دیگر کشورها است، گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت های ارزشمند فرهنگی و ادبی همواره سابقه دیرینه‌ای در تعامل های فرهنگی با کشورهای همسایه بوده است.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برنامه‌ریزی هفته‌های فرهنگی شیراز را با کشورهای همسایه داشته و بدان می پردازد و در اولین رویداد، وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان به همراه ۴۰ نفر از هنرمندان و فرهیختگان کشور دوست و همسایه تاجیکستان به شیراز خواهند آمد و برای مردم شیراز، برنامه‌های جذاب موسیقی و هنرهای نمایشی خود را معرفی خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه ۲ فیلم سینمایی تاجیک هم با نام های “معلم و راه” در سینما فرهنگ اکران خواهد شد، اعلام کرد: در این آیین، نمایشگاهی از آثار ارزشمند لباس های محلی و اقوام تاجیکستان و همچنین نمایشگاه عکس های دیدنی این کشور نیز به نمایش گذاشته می شود.
قانعی اظهار داشت: علاوه بر سخنرانی‌های رسمی، اجرای موسیقی تاجیکستانی برای ساعت ۱۹ پنجشنبه در نظر گرفته شده است و در همان ساعت روز بعد نیز سخنرانی ادبی، اجرای نمایش و موسیقی از کشور تاجیکستان روی صحنه خواهد رفت.

هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱، پس از چهارده سال وقفه با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران گشایش یافت. شهرهای شیراز و تبریز نیز میزبان رخدادهای این هفته فرهنگی خواهند بود.

ثبت دیدگاه