• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

آغاز سال تحصیلی در استان فارس با ورود بیش از ۹۴۰ هزار دانش‌آموز به مدارس

  • 02 مهر 1401 - 12:01
آغاز سال تحصیلی در استان فارس با ورود بیش از ۹۴۰ هزار دانش‌آموز به مدارس

همزمان با بازگشایی مدارس روز شنبه زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس شیراز و دیگر مناطق شهری و روستایی استان فارس به صدا در آمد و بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز این استان در پیشگاه قرآن کریم و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی آیین صبحگاهی به جا آوردند و سال تحصیلی را آغاز کردند.

استاندار فارس روز شنبه در آیین زنگ آغاز سال تحصیلی در شیراز ،  با اشاره به اینکه فارس یک استان علمی و دانشی است که همه کشور روی این استان به لحاظ علم و دانش حساب می‌کنند گفت: برای این استان کیفیت تدریس و کیفیت آموزش و پژوهش در دبیرستان و دانشگاه‌ها مهم است.

  دکتر محمد هادی ایمانیه در آیین زنگ آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و هفته  دفاع مقدس در استان فارس در دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه (س) عشایری، ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز از بازگشایی حضوری مدارس استان پس از دوسال، ابراز خرسندی کرد.

استاندار فارس افزود: استان فارس یک استان علمی و دانشی است که همه کشور روی این استان به لحاظ علم و دانش حساب می‌کنند و برای این استان کیفیت تدریس و کیفیت آموزش و پژوهش در دبیرستان و دانشگاه‌ها مهم است.

  ایمانیه با اشاره به انتخاب مدرسه شبانه روزی دخترانه عشایری حضرت معصومه (س) به عنوان مدرسه نمادین آغاز سال تحصیلی گفت: این انتخاب نشان از ذوق و سلیقه مسوولان و توجه ویژه آنان به آموزش و پرورش عشایری است و بسیار خرسندیم از اینکه  آغاز سال تحصیلی را از مدرسه عشایری شروع کردیم.

وی افزود: دختران جوان باسواد و باغیرت عشایر ما که در این مدرسه تحصیل می‌کنند نمادی هستند برای تمام دانش‌آموزان استان که با همت، با غیرت و با احساس انگیزه بالا بتوانند در کسب علم و دانش تلاش کنند و کشور ما را در مسیر پیشرفت و توسعه پیش ببرند.

استاندار فارس از ایجاد یک طرح ابتکاری در استان در قالب طرح «جوانان گام دوم انقلاب» خبر داد و افزود: همانطور که فارس همیشه پیشرو بوده در طرحی با همت تعدادی از جوانان خودجوش و با همکاری آموزش و پرورش استان، کار خود را از چهار ناحیه شیراز در راستای توسعه فرهنگ گام دومی که مبتنی بر فعالیت‌های جهادی و با انگیزه است کار خود را شروع کرده اند و به دنبال توسعه آن در کل استان و کشور هستیم.

ایمانیه افزود: امسال بیش از ۹۴۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان وارد مدارس خواهند شد و تمامی تمهیدات بازگشایی حضوری مدارس استان اندیشیده شده است و دانش‌آموزان در بیش از ۴۲ هزار کلاس درس حاضر می‌شوند.

فعالیت آموزشی ۶۲ هزار معلم در مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز  با اشاره به فرایند تربیت تاکید کرد: همه ی دستگاه ها و مخصوصا نهاد خانواده در این فرایند نقش محوری دارند که با قرار گرفتن در کنار آموزش و پرورش، نتایج مطلوبی در این مهم حاصل خواهد شد.

  محمد خلیل عسکری در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و هفته   دفاع مقدس مدارس استان فارس در دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه (س) عشایری گفت: امسال بیش از ۶۲ هزار معلم در بیش از چهل و دو هزار کلاس درس و نزدیک به ۹ هزار واحد آموزشی فارس کار تعلیم وتربیت به دانش آموزان استان را آغاز می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز در سراسر استان وارد مدارس خواهند شد و تمامی تمهیدات بازگشایی حضوری مدارس استان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به آسیب های ایجاد شده آموزشی از فراگیری بیماری کرونا در دوسال گذشته گفت: با رعایت دستورالعمل ها و موازین بهداشتی این بیماری کنترل شد که امروز دانش آموزان می توانند در کنار همکلاسی های خود در کلاس ها حاضر شوند.

عسکری  با اشاره سخنان مقام معظم رهبری گفت: انتخاب شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی برای ما راهی ترسیم شد که برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در آموزش و پرورش فارس گفت: ضمن توجه به اجرایی شدن سند تحول بنیادین، از ظرفیت های برون سازمانی استفاده شد و همچنین امسال فرایند بالغ بر ۶۸ درصد فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال دراستان با موفقیت انجام گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: امسال فارس میزبانی اجلاسیه سراسری نماز کشور انتخاب شده که باید برای آن به صورت ویژه برنامه ریزی کرد.

عسکری با اشاره به فرایند تربیت تاکید کرد: همه ی دستگاه ها و مخصوصا نهاد خانواده در این فرایند نقش محوری دارند که با قرار گرفتن در کنار آموزش و پرورش، نتایج مطلوبی در این مهم حاصل خواهد شد.

 دراین مراسم از دکتر محمد علیخانی از دانش آموزان سالهای قبل مدارس عشایری  به عنوان چهره علمی و همچنین جانباز ۷۰درصد فرهنگی محمد جعفری از معلمین جامعه عشایری تقدیر شد.

  در حاشیه این مراسم نیز از سردار رهام بخش حبیبی ، فرمانده انتظامی استان فارس به نمایندگی از همه پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی به جهت برقراری امنیت و آرامش دراستان با اهدای گل توسط یک تن از دانش آموزان تقدیر  و یاد و خاطره ۹۲ شهید دبیرستان ماندگار عشایری شهید بهشتی دردوران دفاع مقدس گرامی داشته شد.  

   محمد علیخانی از پزشکان برجسته و چهره‌های علمی و دانش آموز نه چندان دور مدارس عشایر فارس و همچنین از یکی از جانبازان عشایر سرافراز استان؛ محمد جعفری، جانباز ۷۰ درصد هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

ثبت دیدگاه