• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

استاندار فارس: موانع احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی آزاد راه شیراز – اصفهان رفع می شود

  • 29 شهریور 1401 - 18:01
استاندار فارس: موانع احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی آزاد راه شیراز – اصفهان رفع می شود

استاندار فارس، با اشاره به پیش بینی ساخت ۱۰ مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی در ۶ قطعه نخست آزاد راه شیراز – اصفهان گفت: در مسیر ساخت این مجتمع ها مشکلات و موانعی وجود دارد که رفع آنها با جدیت در دستور کار است.

محمد هادی ایمانیه، عصر سه شنبه در حاشیه جلسه حمایت از سرمایه گذاری با موضوع بررسی مشکلات آزاد راه شیراز – اصفهان افزود: یکی از نیازهای آزاد راه همین مجتمع های خدماتی – رفاهی است که تاکنون عملیات ساخت ۲ مجتمع در ۶ قطعه نخست آزاد راه آغاز شده و عملیات اجرایی هشت مجتمع دیگر نیز پس از رفع مشکلات آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران این مجتمع ها مشکلاتی را برخی دستگاه ها و همچنین معارضین محلی دارند که براساس تصمیمات جلسه امروز مقرر شد که این دستگاه‌ها ظرف ۲ هفته پاسخ استعلام ها را بدهند.

ایمانیه افزود: اگر معارضی نیز برای زمین پیش بینی شده و برای ساخت این مجتمع ها وجود دارد، در وهله اول و در صورت امکان زمین دیگری انتخاب شود.

استاندار فارس گفت: ممکن است معارضین دارای حق قانونی باشند که باید حق آنها پرداخت شود، اما اگر عده ای بدون هیچ حق و زمینه قانونی مانع انجام کار شوند باید با آنها برخورد قانونی شود تا هر سرمایه گذاری که در استان می خواهد اتفاق بیافتد، برخی به خود اجازه ندهند که ایجاد مانع کرده و کار را متوقف کنند.

ایمانیه افزود: تمام کوشش خود را خواهیم کرد که تا پایان امسال ۶ قطعه نخست آزاد راه شیراز – اصفهان زیر بار ترافیک برود.

آزاد راه شیراز- اصفهان به عنوان طولانی ترین پروژه آزادراهی در دست احداث در کشور، از مطالبات دیرین مردم استان فارس است.

عملیات اجرایی این آزاد راه در سال ۸۹ آغاز شد و به گفته مسئولان،آزاد راه شیراز – اصفهان بخش مهمی از شاهراه آزادراهی شمال به جنوب کشور است که تکمیل آن ارزش اقتصادی بالایی برای کشور خواهد داشت و با تکمیل آن گام مهمی در جهت تردد و ترانزیت از استان‌های جنوبی و بنادر به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.

با بهره برداری از این پروژه ۲۲۵ کیلومتری که از مطالبات دیرین مردم فارس است، فاصله بین شیراز تا اصفهان حدود ۱۳۰ کیلومتر کمتر می شود و زمان سفر نیز به مدت ۲ ساعت کاهش می یابد.

یکی از مصوبات هفتمین سفر استانی رئیس ‌جمهور به استان فارس که در روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ انجام شد، تکمیل آزادراه شیراز- اصفهان با مشارکت وزارت دفاع بود.

ثبت دیدگاه