• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

۴۳ هزار شغل جدید با افتتاح ۱۹۸ طرح کشاورزی فارس ایجاد می‌شود 

  • 05 شهریور 1401 - 10:49
۴۳ هزار شغل جدید با افتتاح ۱۹۸ طرح کشاورزی فارس ایجاد می‌شود 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: در هفته دولت امسال ۱۹۸ طرح و پروژه مرتبط با حوزه کشاورزی را افتتاح خواهیم کرد که بیش از ۳۷۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه‌ها انجام شده و این پروژه‌ها می‌تواند حدود ۴۳هزار اشتغالزایی ایجاد کند.

مجتبی دهقان‌پور اظهار کرد: این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه‌های متنوع تولیدی هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس یکی از مهمترین طرح‌ها را اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و افتتاح آن در سطح ۹۴۲هکتار از اراضی کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: بدون شک این سامانه‌های نوین آبیاری می‌تواند اثرگذاری مطلوب در بهره‌وری از آب و مصرف بهینه آب داشته باشد. 

دهقان پور افزود: استان فارس با خشکسالی‌های بسیاری مواجه است که می‌طلبد به سمت برنامه‌هایی برای آب‌اندازی در واحدهای تولیدی حرکت کنیم و مصرف آب را در واحد سطح کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: بحث گلخانه‌ها که یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی است در  دستورکار قرار دارد و در همین هفته چندین واحد تولید کارخانه در مجتمع گلخانه فجر ایزدخواست با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیاردتومان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول یادآور شد: بحث سردخانه‌ها به عنوان عوامل و ابزاری که می‌تواند به بهبود نگهداری محصولات خام کشاورزی کمک کند و ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی به دنبال داشته باشد از دیگر برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح سردخانه سه هزار و ۴۰۰تنی یکی از پروژه‌های بزرگ هفته دولت است، گفت: گلخانه‌ای با سطح یک هکتار هم به منظور تولید گل زینتی و رُز در شیراز با هدف تنوع بخشی به فعالیتهای تولیدی در بخش کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان افتتاح خواهد شد.

دهقان پور با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌تواند کمک کند تا بیش از پیش شاهد پویایی در بخش کشاورزی استان باشیم، گفت: این پروژه‌ها می‌تواند حدود ۴۳هزار اشتغالزایی ایجاد کند و پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس ابراز کرد: امیدوار هستیم با تسهیل فضای کسب و کاری که اتفاق افتاده و با حمایت مسئولان در سطح ملی، استاندار فارس و سایر مسئولین استانی بتوانیم کمک کنیم که این تسهیلات بیشتر از گذشته در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان کمک کند.

 نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در میدان امام حسین (ع) (فلکه ستاد) شیراز و در مجاورت ضلع جنوبی ساختمان استانداری فارس برپا شده و تا هشتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است. 

ثبت دیدگاه