• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

بیش از هزار سازه ناایمن در کلانشهر شیراز وجود دارد

  • 24 مرداد 1401 - 8:58
بیش از هزار سازه ناایمن در کلانشهر شیراز وجود دارد

فرماندار شهرستان شیراز گفت: بیش از هزار ساختمان ناایمن در سطح کلانشهر شیراز وجود دارد که یا سازه این واحدها ناایمن و یا از نظر ایمنی و آتش نشانی با مشکل مواجه است.

لطف الله شیبانی درباره سازه های ناایمن شیراز،افزود: بعد از سقوط برج متروپل اهواز دو طرح در خصوص شناسایی سازه‌های ناایمن در شورای تامین شهرستان شیراز مصوب شد که یکی در خصوص هتل آسمان بود که مقرر شد سریعا مساله تعیین تکلیف و سازه ایمن سازی و یا تخریب شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم در خصوص شناسایی سازه های ناایمن در سطح شهرستان بود که بر این اساس به شهرداران خان زنیان،صدرا،داریون و شیراز تکلیف شد که این اقدام سریعا صورت پذیرد.

فرماندار شیراز اظهار داشت: شهرداران خان زنیان،شهر جدید صدرا و داریون تاکنون اطلاعات سازه های ناایمن این سه شهر را به فرماندار ارایه نکرده اما آتش نشانی شیراز لیستی حاوی بیش از هزار ساختمان و سازه ناایمن در سطح این شهر ارایه کرده که یا از نظر آتش نشانی مشکل ایمنی داشته و یا کل سازه ناایمن است.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز موظف شده که پیگیری‌های لازم انجام شود که اگر این سازه‌ها قابلیت ایمن سازی دارد انجام وگرنه تخریب شود.

شیبانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درخصوص محرومیت زدایی از روستاهای حریم شیراز گفت: ۴۳ روستا در حاشیه این کلانشهر وجود دارد که ساکنین این مناطق از محرومیت های شدید رنج می برند.

وی با بیان اینکه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز از مهمترین مشکلات این روستاها است گفت: با کمترین بارندگی بسیاری از این روستاها غرق در آب می شود و مشکلات دیگری ازجمله آب شرب،فاضلاب و … در این مناطق وجود دارد.

فرماندار شیراز اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده رفع مشکل آب شرب تنها یکی از این روستاها بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که بودجه یکسال شهرستان شیراز در این حوزه همین رقم است.

وی تاکید کرد: با مصوبه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس اقداماتی برای کاهش مشکلات روستاهای حریم شهر شیراز شامل ایجاد خاکریز در اطراف روستاها برای جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از حریم در حال انجام است.

شیبانی در ادامه گفت: با همکاری سپاه فجر فارس کمپ شماره ۲ ماده ۱۶ در جاده زرقان برای معتادان متجاهر تا ۱۰ روز آینده افتتاح خواهد شد که در بحث معتادان متجاهر شهر شیراز نقش موثری خواهد داشت و اکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری، مصداق جهاد تبیین است و این حرفه مستقیما با روح و روان مردم و جامعه مرتبط است و از مشاغل سخت محسوب می‌شود.

وی به توزیع اعتبارات شهرستان شیراز نیز اشاره و بیان کرد: اعتبارات عمرانی شهرستان شیراز با این وسعت و برخورداری از ۵۰ درصد جمعیت استان فارس، در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۴۵ میلیارد تومان بوده اما امسال به دلیل مشکلات بودجه ای و حذف برخی از سرفصل ها در قانون بودجه حدود یکصد میلیارد تومان کاهش یافته است.

شیبانی افزود: معتادان متجاهر از اصلی ترین مشکلات شیراز است و ظرفیت مراکز ماده ۱۶ این شهر تقریبا تکمیل است و تا آخر شهریور باید تکلیف معتادان متجاهر در کلانشهر شیراز مشخص شود و در خصوص متکدیان، حضور اتباع بیگانه غیرمجاز و … نیز اقدامات لازم به انجام برسد.

وی ادامه داد: برای آبیاری مزارع با فاضلاب جلسه ای با آبفا برگزار شده که دستور قضایی برای تخریب این مزارع صادر شده است.

فرماندار شیراز با اشاره به معضل کودکان کار بیان کرد: اغلب این کودکان در شیراز اتباع خارجی هستند و جمع آوری این کودکان با همکاری بهزیستی و مراکز نیکوکاری ظرف چهار ماه طبق تعیین تکلیف استانداری باید جمع آوری شود.

شیبانی تاکید کرد: اشتغال مهمترین اولویت شهرستان شیراز است و سرمایه گذاری بر اشتغال تاثیر فراوانی دارد که با وجود مشکلات اقتصادی کنونی و کاهش اعتبارات دولتی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اولویت کاری فرمانداری شیراز قرار دارد.

فرماندار شیراز در پایان گفت: در نهضت ملی مسکن حدود ۱۳۵ هزار متقاضی ثبت نام شده در شیراز وجود دارد و باید برای آن مکان یابی زمین شود که ۷۴ هزار واحد در شهر شیراز است که زمین آن تامین شده و در صدرا نیز حدود ۱۵ هزار واحد در حال اجراست.

ثبت دیدگاه