• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

معاون استاندار: فارس همچنان در وضعیت هشدار نارنجی و قرمز است

  • 07 مرداد 1401 - 18:59
معاون استاندار: فارس همچنان در وضعیت هشدار نارنجی و قرمز است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه آب و هوای استان فارس در وضعیت هشدار نارنجی و قرمز است، گفت:دستگاه‌های اجرایی استان همچنان در حال آماده باش کامل هستند.

محمود رضایی شامگاه جمعه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان فارس، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها امروز هم مشابه با روزهای قبل شاهد بارندگی به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان بودیم و این بارندگی تا روز دوشنبه ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در این مدت شدت بارندگی در مناطق مختلف استان فارس متفاوت بوده است و در شهرستان فراشبند و بختگان بیشترین بارندگی‌ها را داشتیم.

رضایی افزود: ما مجبور شدیم به دلیل بارندگی‌های شب گذشته یکی از روستاهای پرجمعیت‌ شهرستان بختگان را تخلیه کنیم.

وی گفت: پس از بارش باران، بسیاری از منازل در این روستا دچار آبگرفتگی شدند و به وسایل اهالی روستا آسیب بسیاری وارد شد. البته بافت روستا و ساختمانها مشکلی نداشت.

معاون استاندار فارس عنوان کرد: در شهرستان فراشبند هم یکی از پروژه‌های تغذیه مصنوعی سرریز داشت.

رضایی با بیان اینکه ستاد بحران در ۳۷ شهرستان‌ فارس فعال هستند گفت: ستاد بحران شهرستان‌ها به صورت جدی اوضاع و عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها را رصد و مجموعه اتفاقات را پایش می‌کنند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه طی این چند روز که با بخش دوم بارندگی‌ها روبه رو بودیم تلفات جانی در سطح استان نداشتیم اما در برخی شهرستان‌ها مانند داراب و نی‌ریز، خسارت‌هایی به بخش‌های کشاورزی، اراضی زراعی و باغی وارد شد و حتی تعدادی از دام‌ها در این مناطق تلف شدند.

رضایی با بیان اینکه تیم‌های ارزیابی مشغول بررسی در حوزه کشاورزی برای برآورد خسارت‌ها هستند، گفت: در حوزه زیرساخت‌ها مانند آب و برق و گاز هم بلافاصله پس از فروکش کردن آب ناشی از بارندگی، تیم‌های اجرایی و امداد مربوط به دستگاه‌های اجرایی مشغول شدند و مشکل آب، برق و گاز روستاها را برطرف کردند.

وی یادآور شد: اسکان هم در روستاهایی که آب، برق و گاز آنها وصل شود به حالت اولیه برمی‌گردد. البته  منتظر هستیم تا ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقی می‌افتد.

رضایی گفت: در استان فارس آمادگی کامل وجود دارد و استاندار فارس هم تأکید دارند که تیم‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در حال آماده باش باشند و مشکلات مردم را رصد کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار کرد: در شهر شیراز هم تیم‌های مختلف شهرداری‌ و نیروهای امدادرسان آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند. امیدواریم بارش‌ها در حد توان اجرایی نیروهای امدادی باشد و خسارتی وارد نشود.

ثبت دیدگاه