• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

هشدار نارنجی برای ابتدای هفته آینده؛ بارش موسمی در فارس ادامه می‌یابد

  • 06 مرداد 1401 - 14:09
هشدار نارنجی برای ابتدای هفته آینده؛ بارش موسمی در فارس ادامه می‌یابد

مدیر کل اداره هواشناسی فارس اعلام کرد: با اعلام سطح نارنجی از اوایل هفته آینده، نسبت به بارش های موسمی همراه با تندباد های موقتی و سیلاب هشدار داده می شود.

 مسعود حقیقت ادامه داد: رگبار و رعد برق بارش تگرگ در مناطق مستعد، همراه با تند بادهای لحظه ای و خیزش گرد و خاک، نوع مخاطره پیش بینی شده است.

وی افزود: این سامانه جدید از روز شنبه هشتم مرداد ماه در اغلب نقاط استان به ویژه در نیمه شرقی، رگبار، رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و تندبادهای لحظه ای همراه  با خیزش گرد و خاک  پیش بینی شده است.

حقیقت اضافه کرد: همچنین برای یکشنبه نهم مرداد در برخی نقاط استان ، رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد و تند بادهای لحظه ای با خیزش گرد و خاک و برای روز دوشنبه ۱۰ مرداد در برخی نقاط استان به ویژه نیمه غربی و جنوبی، رگبار، رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و تند بادهای لحظه ای با خیزش گرد و گزارش شده است.

اثر مخاطره

مدیر کل هواشناسی فارس بیان داشت: اثر مخاطره همچون وقوع سیلاب، صاعقه، آبگرفتی معابر، جاری شدن روان آب،آب گرفتگی معابر،  سیلابی شدن رودخانه های فصلی، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با  خیزش گرد و خاک موقت، کاهش دید افقی و اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی  وجود دارد.

توصیه

وی گفت: اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده و آمادگی دستتگاه های اجرایی جهت مقابله با بحران توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: با توجه به تغییرات فصلی در صورت تغییر در نقشه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در ارتفاعات بین نی ریز و استهبان و طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، ۲۲ نفر جان باختند.

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه