• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

برنامه جهادکشاورزی فارس برای سامان دادن کشت گوجه، سیب زمینی، پیاز و هندوانه

  • 26 تیر 1401 - 16:20
برنامه جهادکشاورزی فارس برای سامان دادن کشت گوجه، سیب زمینی، پیاز و هندوانه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و رعایت الگوی مصرف با استفاده از شیوه های نوین آبیاری، امکان پذیر است، افزود: کشاورزان برای کشت چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و هندوانه با جهاد کشاورزی قرارداد منعقد کنند. 

بنا بر گزارش دریافتی، مهدی صادقی یکشنبه اولویت تامین کودهای شیمیایی، خرید تضمینی محصول در صورت نیاز، بهره‌مندی از تسهیلات بانکی و دریافت یارانه های بخش کشاورزی را از جمله مشوق های در نظر گرفته شده برای کشاورزان طرف قرارداد در کشت گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و هندوانه قراردادی عنوان کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه ۲.۵ میلیون تن سبزی و صیفی مازاد نیاز در این استان تولید می‌شود، گفت: کاهش سطح زیرکشت محصولات سبزی و صیفی و رعایت الگوی مناسب کشت به دلیل بحران آب و برای حفظ منابع تولید و تنظیم بازار الزامی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی‌ چندین ساله اخیر کشاورزان باید در رعایت سطوح زیر کشت ابلاغی با جهاد کشاورزی همکاری کنند.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه تدوین شده جهت کاهش و رعایت سطح زیر کاشت محصولات مذکور اظهار کرد: تنها کشاورزان طرف قراداد در کشت محصولات صیفی و سبزی مورد نظر از تسهیلات و خدمات در نظر گرفته شده امکان استفاده خواهند داشت. 

ثبت دیدگاه