• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

یک مجتمع آموزشی شیراز در معرض تعطیلی

  • 08 تیر 1401 - 18:19
یک مجتمع آموزشی شیراز در معرض تعطیلی

اولیای دانش‌آموزان مجتمع آموزشی غیردولتی علوی که از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در شیراز آغاز کرده است در تماس با خبرنگار ایرنا، جلوگیری از تعطیلی این مجتمع را خواستار شدند؛‌ در همین حال مسئولان امر گفتند که جای نگرانی درباره محل تحصیل آتی دانش‌آموزان وجود ندارد. 

یکی از اولیای دانش آموزان این مجتمع آموزشی در گفت و گو با ایرنا گفت:‌ شنیدیم که مجتمع آموزشی غیردولتی علوی به عنوان یکی از نخستین مراکزی از این دست در شیراز، پس از سه دهه فعالیت و در حالی که افزون بر یک هزار و پانصد دانش آموز دختر و پسر از پیش دبستانی تا متوسطه در هشت مدرسه این مجتمع در حال تحصیل داشته، در حال تعطیلی است.
سعید فانی که برای گرفتن مدارک تحصیلی فرزندش به این مجتمع آموزشی مراجعه کرده بود، گفت:‌ به دنبال مشکلات اداری و حقوقی زمینی که این مجتمع آموزشی در آن ساخته شده است، شنیده‌ایم که حکم تخلیه این مجتمع در منطقه موسوم به تپه تلویزیون در نزدیکی بلوار جمهوری اسلامی صادر شده است.
وی با بیان اینکه زمین این مجتمع در مالکیت سازمان جهاد کشاورزی استان و با کاربری آموزشی است، ادامه داد:‌ به دنبال مشکلات و فرازونشیب‌های بسیار فراروی این مجتمع، به ما اعلام شد که مقاطع متوسطه اول و دوم این آموزشگاه منحل شده است و  از این رو،‌برای گرفتن مدارک دخترم به این مدرسه مراجعه کردم. 
یکی دیگر از اولیای دانش‌آموزان مجتمع آموزشی علوی نیز گفت:  این مجتمع در دو بخش در تپه تلویزیون و خیابان نارون فعال بوده است که اکنون بخش تپه تلویزیون تعطیل شده و اطلاعی در دست نیست که آیا واحدهای آموزشی واقع در خیابان نارون نیز تعطیل می‌شوند یا خیر. 
وی که خواست نامش اشاره نشود،‌ اظهار داشت:‌ با توجه به تحصیل یک هزار و پانصد دانش آموز در هشت مدرسه این مجتمع آموزشی،‌ به نظر می‌رسد تعطیلی این مجتمع به فرایند آموزش این دانش آموزان آسیب وارد کند و قطعا تعداد زیادی از کارکنان این مجتمع نیز از کار بیکار می‌شوند. 
وی که پدر یکی از دانش آموزان مجتمع علوی است، همچنین گفت:‌ در منطقه بلوار جمهوری با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و در صورت تعطیلی کامل این مجتمع، شرایط دشواری فراروی خانواده ها و همچنین مسئولان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز خواهد بود که این تعداد دانش آموز را در سایر مدارس پذیرش کنند. 
محمد ابراهیم واعظی مدیر مجتمع آموزشی علوی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت:‌ مشکل اصلی فراروی فعالیت این مجتمع، عدم تعیین تکلیف موسس از طرف آموزش و پرورش است، چرا که مشکل فضا با حکم موقت دیوان عدالت اداری فعلا رفع شده است. 

پاسخ مقام مسئول در آموزش و پرورش
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مجتمع آموزشی علوی به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ‌گونه تقاضایی مبنی بر توقف یا تعطیلی از طرف مؤسس این مدرسه به آموزش و پرورش اعلام نشده است.
بهروز پرنیان افزود:‌ اگر از طرف مؤسس تقاضایی برای توقف یا تعطیلی اعلام شود این تقاضا در شورای نظارت بررسی و بر اساس ضوابط و مقررات تصمیم‌گیری می‌شود.
وی گفت: برای حل این مشکلات قانون وجود دارد و مدرسه مطابق قوانین و مقررات آموزش و پرورش اداره می‌شود. اگر مشکلی ایجاد شد آموزش و پرورش متولی می‌شود و برای حل این مشکل ورود می‌کند. 
پرنیان اضافه کرد: ساختمانی که در حال حاضر تعطیل شده، خارج از مدرسه علوی است و روز دوشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۱ که با اجاره دهنده جلسه‌ای برگزار شده، وی گفت که ساختمان دیگری را اجاره خواهد کرد و مدرسه را برقرار می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز با اعتقاد به اینکه اولویت اداره کل آموزش و پرورش فارس دانش‌آموزان‌ هستند، گفت: اولیا دانش‌آموزان نگران وضعیت فرزندان خود نباشند چراکه آموزش و پرورش اجازه نمی‌دهد حتی یک دانش‌آموز آسیب ببیند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند که مشکلی برای دانش‌آموزان پیش نیاید.

ثبت دیدگاه